Anggap je sebagai gurauan

01 January 2010


Topik pasal jodoh lagi. Takde benda lain ker? Haha...tapi lantaklah nak tulis jugak selagi orang sibuk bertanya pasal benda ni.

Tapi aku dah anggap tu sebagai gurauan, malas nak pikirkan sangat..

Contoh 1:

Adik aku Pija (F1 ke F2..lupa dah...) tiba2 jer pandang aku dengan muka risau (aku dah boleh agak dia nak tanye pe) , terus keluar soklan ni dari mulut dia..

"Kak, bila nak ade boyfriend ni? Dah 25 huhu..."


Aku pun balas,


"Pija bila nak ade boyfriend...dah F1 ni, baik cari cepat2 hehe..."


Camne la aku jadi kakak ni, leh terpesong adik aku ni kalo dia dengar cakap aku...huhu...



contoh 2

Mak aku cakap, adik aku ni Mizi sibuk korek nak tau aku dah ade ke belum.... Aku tanya kat adik aku tu, kebetulan dia ade...

"eh mizi apsal ko tanya, ko nak kawen ke? Nak kawen dulu pun tak per..aku tak kesah. Ko xde ke calon2 nak kenal kan kat aku" sambil senyum2 dan cool.........

Dulu bila dia nak kenalkan senior dia kt Uitm...katenya kacak, hensem dan baik, aku jual mahal...kate tak nak.

So take it easy, tak perlu nak tensen2...nak peningkan kepala ker....buat cool jer.

Tapi kan, rase comel je diorang ni, dari besar ke kecik dok risaukan aku...sayang jugak kt aku. =)




3 soseh-soseh:

Mohd Naim January 1, 2010 at 9:25 PM  

Soalan standart masa blajar..bila nk grad?dah grad pula..bila nk keja?dah kerja pulak..bila nk kawen?dah kawen plak..bila nk dpt anak?then..bila nk naik pangkat..bila nk beli rumah..nk tukar keta..bila nk pencen...bila nk mati?dah mati pn kena tanya lagi..bila nak tanam ni?

Firol January 1, 2010 at 9:56 PM  

naim punya komen mmg best

Ann January 2, 2010 at 7:12 AM  

naim: bilakah aku akan dtnya soklan2 tsebut? cth..bila nk ade anak? nk tukar soklan lak...dh boring soklan yg same jer.....


firol: tu ar psl....naim ni mmg cmtu...pndai berkata2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP