Youth Package

02 January 2010


Before ni aku guna maxis broadband package. Since aku baru pindah umah baru kira2 3 bulan kot, connection nya macam hampeh. Terasa sangat rugi bila terpaksa bayar bil yang sangat tinggi tapi langsung tak berbaloi dengan servis yg aku dapat.

Akhirnya aku buat keputusan untuk suspense my broadband last month (in the end of November).

Aku cuba gak hidup tanpa internet selama sebulan, tapi aku rasa susah sangat....nak buat kerja tak boleh, bila boring....internet jugak penawarnya.

So aku amik keputusan nak buat servey la kt booth Maxis ngn Celcom. Rupanya ada promosi untuk orang muda seperti aku (perasan muda...).

For maxis, dipanggil Youth package, cuma perlu bayar RM 48 (jauh betul beza harga dngn package yg dulu)...tanpa kontrak dan boleh digunakan sehingga 4 tahun dari tarikh register. Hanya untuk yg berumur 18-25 tahun jer.

For celcom lak, dipanggil Student
Package ...(18-25 tahun gak kot), RM 50 sebulan. Tak macam maxis, broadband modem dapat free...cuma boleh guna package ni untuk setahun je. Aku tengok lak package lain..paling murah RM 68. Modem pun free gak..

Tapi bila aku buat kiraan, Maxis lebih jimatkan walaupun terpaksa beli modem RM199 (aku belum ada modem) dan register for first month is RM78. Akhirnya aku buat keputusan amik Youth Package.



So far aku dah guna untuk seminggu ni, bagi aku ok jer. Bila aku layan youtube, leh tahan gak laju malah lebih laju dari kat office aku yg guna LAN 100 Mbps...speed bergantung pada coverage. Kalo coverage tu tinggi, speed pun akan lbh tinggi la..sampai leh dapat 3.2Mbps..tapi sekarang Maxis dah upgrade shingga 7.2Mbps. (Menurut orang Maxis la).

Cuma keburukan Maxis ni, bg youth package ni...volume usage for 1 month hanya 2GB, celcom 5GB( kalo x silap la)...

Kalo yg sekarang slow pun xde la bengang sangat sebab RM 48 jer sebulan...tapi hrp2 tak de la masalah slow connection lagi.

Alhamdulillah connection yg dulu mmg sangat2 slow, ...menyebabkan aku telah menukar package yg jauh lebih murah.

P/s: Boleh la aku layan bola live kt internet ni tanpa perlu merayap kat bilik housemate aku lagi tengah malam...risau jugak ganggu orang tido.



2 soseh-soseh:

WOI YIN YUNG January 3, 2010 at 12:23 PM  

There is a way to reset Celcom BB after the 5GB limit. I use the 384kbps package and I donwload 1.5GB everyday. Want to know more, email me unlimited@yahoo.com.my

WOI YIN YUNG January 3, 2010 at 12:24 PM  

Sorry, that's switch2unlimited@yahoo.com.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP