Sahang

08 December 2012


Minggu lepas aku balik kampung aku kat kuantan. 3 hari kat kampung. Mintak cuti keje satu hari. Ikutkan dapat setengah hari je..tapi aku bagi alasan bas pukul 10 pg dengan 6 petang je. So nak tak nak, dia bagi jugak la.

Tengah berborak dengan emak aku, emak aku sebut perkataan 'sahang'.

Aku: 'Sahang' tu ape mak?

Emak aku: 'Sahang' tu maksud dia yang kita guna seharian. (Lebih kurang macam itu la emak aku explain. Orang pantai timur especially terengganu faham la ape maksud dia).

Aku : O sahang. Saya ingatkan 'saham' tadi...hehe 

Baru aku ingat. Dah lama tak guna..terlupa. Padahal dulu selalu guna. Baru duduk johor 10 tahun...terus lupa ehhh. Dasar lupa daratan sungguh.



0 soseh-soseh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP