Sayang rambut aku

11 September 2012

Scene 1.
Sebelum raya, adik lelaki aku, Wan berniat nak rebonding rambut adik perempuan aku yang bongsu.

"Bagi lurus ke?"

"Nak bagi rambut kerinting adik tu kasi lurus. Biar comel sikit...."

"Taknak. Aku sayang rambut kerinting aku." Jawab dia dengan sungguh-sungguh.


Semua dalam rumah yang dengar tergelak.

"Rupanya dia sayang rambut dia. Ingatkan tak suka hehe". 

Rambut dia lebih kurang macam johan raja lawak tu.

Sejak hari tu, aku suka mengusik dia guna ayat , "Adik.....adik....Aku sayang rambut kerinting aku". Sampai tensen dia jadinya.


Scene 2.

Ayah aku cakap dengan adik aku tu..., sebelum raya jugak,

"Ayah nak potong rambut adik. Dah tak nampak muka tu...".

Cepat-cepat aku jawab,

"Ayah, jangan lah potong. Comel apa rambut dia kalo panjang. Kalo pendek, tak lawa lah."

Adik aku tu diam jer sambil tengok aku...haha, tak sangka lah tu kannn.............aku pertahankan rambut dia tu.

Mujur tak jadi potong.


0 soseh-soseh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP