Kelemahan cerita melayu lagi

27 April 2011

Semalam aku dengan osmet2 layan drama Dia bukan Maryam. Semalam, osmet aku perasan satu kelemahan dalam drama ni. Scene yang sepatutnya kat Hospital di Madinah, osmet aku perasan ada tulisan jawi yang bermaksud 'Dilarang merokok' dan 'Masuk dengan Salam' (lbh kurang lah). Dah kantoi scene dalam drama ni dibuat kat Malaysia.

Tiba-tiba episod semalam dah 6 tahun kemudian. Yang tak puas hatinya, budak dalam cerita tu x macam budak berusia 6 tahun tapi dah berusia 10-11 tahun. Agaknya tak de pelakon budak kot.

Dah 6 tahun kemudian tapi usia pelakon tu 25 tahun. Agak tak lojik sebab 6 tahun lepas, dah bekerja dan siap tolong bawak kumpulan untuk mengerjakan umrah. Tak lojik usia begitu muda dah bawak kumpulan mengerjakan umrah.

Apa lagi eh? aku lupa dah. Nasib baik jalan cerita yang best masih leh cover kekurangan cerita ni.

4 soseh-soseh:

Aujinz April 27, 2011 at 3:32 PM  

wahhh.. dah leh jadik pengkritik nie..
hue hue hue

HEMY April 27, 2011 at 5:28 PM  

malaysia drama or filem rata2 mmg cmtu..diorg tak beri penekanan pada benda remeh tp crucial..nk kata tak prasan tkkan laaaa...

Lan Bingka April 27, 2011 at 6:42 PM  

ingat penonton tak fikir ke..

Aku April 29, 2011 at 10:08 AM  

aku cuma tengok cerita melayu bila dah ramai orang review cerita tu best.
yeah,call me keji.
sebab dah banyak kali terkena.iklan macam gempak,cerita cam harem..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP