Lagi pasal ikan

18 February 2011


Aku ada cerita tentang aku bela ikan. Tak salah aku ikan swordtail (ye ke? aku lupalah). Ikan tu sekor jer dan ikan betina. Aku beli lah ikan jantan untuk buat peneman ikan betina. Sekali ikan betina tadi pergi cucuk-cucuk dan akhirnya ikan jantan tadi mati bila aku dah pi tengok. Dah 2 kali aku carikan pasangan untuk ikan betina. Cukup lah 2 kali. *Ikan, jangan salahkan aku lak nanti biarkan ko keseorangan*

Dan dah alang-alang aku pergi kedai akuarium, aku tangkap lah spesies ikan lain lak. 6 ekor. Ikan tiger barb. Budak kedai tu cakap ikan ni garang.

Aku letak lah sekali ikan betina swordtail dengan ikan tiger barb tadi. Ingatkan ikan betina swordtail tu akan takut dengan ikan tiger tapi sekali ikan betina swordtail ni pergi cucuk keenam-enam ikan tiger balb tadi. Tiger barb memang tak cukup garang macam harimau lah.

Akhirnya aku asingkan lah swordtail tadi tu ke dalam balang.


Nanti lah aku nak cari ikan spesies lain yang boleh bersekedudukan dengan ikan swordtail atau tiger barb. Nak kasi meriah sikit akuarium tu.

9 soseh-soseh:

Aujinz February 18, 2011 at 1:17 AM  

hahahahhhaa senah...

lain spesis mane nak ngan cik Ann oii...

koh koh koh..
Swordtail eik?..

gengster yang amat...

Aujinz February 18, 2011 at 1:17 AM  

*ngam..

ade typo sikit... koh koh koh

h a n i e February 18, 2011 at 10:31 AM  

rajin ko membela ye ann..haha

k.a.s February 18, 2011 at 11:27 AM  

kena cari ikan jantan yg hensem kot baru dia x cucuk2.. xD

Ann February 18, 2011 at 8:41 PM  

@aujinz
aku dh beli spesies len td...byk jer yg ngam hehe..tp beli 2spesies je

@hanie
rajin bela, tp bab nk tkr air yg mls ni hehe

@kas
tp kalo kene taste ikan tu ngn aku len cmne? payah2 hehe

NICK IRFAN February 19, 2011 at 5:13 PM  

garang jgk ikan tu.. hehe

Dark Half February 21, 2011 at 1:26 AM  

pehh....cam terbalik lak, yg betina cucuk jantan...hehe

muslim February 21, 2011 at 2:25 AM  

ini ikn air main ke air tawar??

Ann February 22, 2011 at 12:43 AM  

@nick
tu psl lah..xsgka

@dark half
betina lak yg liwat jantan..haha

@muslim
air tawar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP