Cerita hampir sama

02 February 2011


Gerakan rakyat yang menentang kemiskinan, pengangguran, korupsi pemerintah, dan kekuasaan presiden Hosni Mubarak, yang telah memerintah negara itu selama tiga dekad.

Ceritanya hampir sama dengan Malaysia. Harga barang keperluan dan petrol melambung naik, tapi gaji masih ditakuk lama. Korupsi didiamkan. Media massa dicontrol. Rakyat didahulukan untuk merasakan kepayahan. Sesuai lah tu dengan 'Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan'.

Teringat memori lama masa aku di tahun 3, aku dengan coursemates aku diberitahu konon-konon ada pidato sekolah kat Gelang Patah. Kitaorang punya semangat nak pergi sebab dah lama tak tengok pidato dan paling best, dapat makan free. Student...

Sampai-sampai jer kat sana, rupanya ceramah UMNO. Kawan aku lagi otai. Main game kat handset. Buat muka boring giler. Depan kitaorang memang takde orang. Memang menghadap depan-depan lah penceramah-penceramah UMNO tu. Konon, student dilarang terlibat dengan politik. Citt! Semua tu tipu.


Nasib baik makan sedap. Terubat skit rasa tidak puas hati tu. Student lah katakan....huhu

3 soseh-soseh:

Lan Bingka February 2, 2011 at 4:55 PM  

anggaplah pegi untuk makan..;)

Ann February 2, 2011 at 5:31 PM  

@lan
terubat lah ckit..ckit jer...huhu

yott February 3, 2011 at 9:46 AM  

betul kata Lan tu Ann...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP