Braces

10 February 2011

Akhirnya semalam aku pakai jugak braces. Punya lah lama aku fikir. Dua tahun kot. Tapi aku tak berani. Tahun lepas ada sorang member pakai braces, jadi kemahuan tu membuak-buak lah sikit, tapi tu pun hampir setahun aku fikir lagi.

Takut beb. Aku takut dengan doktor gigi sebenarnya. Sebelum ni, masa nak buat Xray dan model, gugup ar sampai badan aku keras. Sampai doktor tu cakap, jangan takut dan suruh aku lembutkan badan.

Semalam, bila doktor nak pakaikan braces, kena flos and cuci dulu. Sakit? Sebenarnya tak sakit pun. Cuma rasa ngilu jer.

Bab  makan lah, leceh sikit. Balik kerja semalam, aku cuba kunyah roti, tak boleh lah sebab rasa ngilu. Akhirnya aku cubit sikit-sikit dan telan. Malam tu pulak, makan kt restoran aku order mihun sup. Tergoda ar dengan nasi lemak yang kawan order. Bau dia sangat sedap. Nasi lemak restoran tu memang top. Aku sedut mihun je. Takut nak kunyah.

Doktor cakap, seminggu ni jer rasa ngilu. Nampaknya seminggu ni aku akan makin mengecik lah kot. Dah lah kawan sekolah lama, Atan, tegur, yang aku makin kecik. Aku jawab ,"Alhamdulillah".


10 soseh-soseh:

h a n i e February 10, 2011 at 12:25 PM  

eh..org pakai gigi besi ni nmpk comel ok..hahahah

Ann February 10, 2011 at 8:28 PM  

@hanie
ak pun rase cmtu bila tgk org len..tp ak ni, nk bukak mulut pun segan ar hehe

H Y D E February 10, 2011 at 11:39 PM  

macam best. berapa lama pakai? setahun?

Ann February 11, 2011 at 12:15 AM  

@hyde
insyaallah 15 bln

Fitrihadi.com February 11, 2011 at 1:53 AM  

15 bulan?? woah lama tu.. jatuh saham sket.. baru ingat nak try.. hehe

harga berapa ek nak pasang braces tu??

Ann February 11, 2011 at 12:28 PM  

@fitri
lame ke? biasenye 2taun..
rm4700..xtmasuk xray, model, ortho, cuci n retainer.

Fara FarSha February 11, 2011 at 1:07 PM  

wah ann, rupe baru la skrg ni eh..hehe

Ann February 11, 2011 at 9:39 PM  

@fara
haha rupa still same lah fara

~HaNna~ February 12, 2011 at 4:53 PM  

wah...aku gembira ko dh berubah....mahal tk 4.7k tuh?...

Ann February 12, 2011 at 6:10 PM  

@hanna
hehe berubah tang gigi je..ntah lah..ak survey kt t.u jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP