Cara dapatkan anak lelaki atau anak perempuan

26 January 2011


Kita selalu dengar bila asyik dapat anak perempuan, si isteri akan dipersalahkan. Selalunya dipersalahkan oleh keluarga mertua. Asyik perempuan jer dipersalahkan sejak dari dulu kan. Tak tau lah sama ada wujud lagi ke tak perkara macam ni kat zaman sekarang. Ramai yang inginkan anak lelaki lebih dari anak perempuan kan.

Tapi sebenarnya yang menentukan jantina anak sama ada lelaki atau perempuan ialah kromosom Y pada sperma. Jadi kerja ni kenalah bagi kat para suami. Bukan kerja orang perempuan tau. Kromosom Y ni pada hakikatnya lebih lemah dari kromosom X. Kalo sperma yang ada kromosom Y lambat, sperma yang ada kandungan X lah yang akan sampai dulu bergabung dengan ovum. Kalo salah, sila betulkan ok. Entah betul ke tidak cara penerangan aku ni. Maklum lah belajar sampai Form 5 je.

Jadi macam mana nak bagi kromosom Y ni jadi kuat jika nak anak lelaki? Ok. Aku nak bagi tips kat sini. Nak anak lelaki, para suami di luar sana kena lah banyak kan makanan laut macam ikan, udang dan sotong. Tak tahu lah apa kandungannya yang buatkan Y jadi kuat. Wahuallam.

Jika sebaliknya, para suami kena lah banyakkan makan ayam dan daging. Kiranya banyakkan makanan darat lah. Moga-moga pasangan suami isteri tu dapat lah anak perempuan.

Tapi kalo dah amalkan macam yang diatas tu, tapi dapat yang sebaliknya, sama ada dua pilihan je. Tips yang aku bagi ni salah atau pun tuhan dah bagi rezeki macam tu walaupun dah buat macam mana pun, terima jer lah yer.Hehe......

*Posisi tidur suami pun boleh tentukan jantina anak jugak. Tak pasti mengiring ke kanan atau ke kiri. 

*Macam doktor bidan lak aku ni yer bagi tips pasal anak.



6 soseh-soseh:

Aujinz January 26, 2011 at 9:26 AM  

okeyh Dr. Ann..

nak kena makan sushi lebih sikit nie.. koh koh koh

[noriza] January 26, 2011 at 9:29 AM  

ann nak darat ke laut :D

Ann January 26, 2011 at 11:10 AM  

@aujinz
lg mujarab kot....fresh dari laut hehe

@iza
aku nk dua2 hehe

NICK IRFAN January 26, 2011 at 1:50 PM  

sy klu kwin nnt msti dpt anak pmpuan sbb x leh makan makanan laut ni selalu bedal makanan darat jer..

Lan Bingka January 26, 2011 at 4:39 PM  

tq mak bidan..:)

yott January 27, 2011 at 7:40 AM  

ada sedara sy dia hny mkn daging, ayam jer sbb dia x suka ikan dan apa jgk jenis seafood...
anak dia 4, semua lelaki..
dah rezki Tuhan nak bg dia anak lelaki semua kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP