'Something' di tempat kerja lama

22 December 2010

Semalam housemate2 aku dah tahu yang tempat kerja diorang ada 'something'. Dulu aku kat kerja kat situ jugak sebelum diorang. Tapi aku kat Lab Matematik, dan diorang kat Lab Mine.

Selepas aku berhenti, baru lah aku tahu dari member-member satu lab yang sebenarnya tempat tu ada 'something'. Bila aku dah tahu, aku terfikir nak bagitahu ke tidak kan, tapi aku memilih tak yah bagitahu lah sebab tak pasal-pasal housemate2 aku tu jadi takut.

Masa aku kerja kat situ, selalu jugak aku stayback sorang-sorang sampai pukul 7 lebih. Semua lab pun dah gelap. Dah maghrib pun aku tak balik-balik lagi. Member-member lab aku selalu balik awal dari aku. Dorang dah banyak kali pesan jangan balik lewat-lewat, bahaya. Tapi dorang tak cakap apa yang bahaya. Aku fikir bahaya yang lain. Patut lah dorang selalu pesan jangan balik lewat, tapi biasa lah aku ni terover berani.

Bab kata housemate aku,"Bukan kak ann yang takut dengan hantu, hantu yang takut dengan dia". 

Masa aku tahu cerita ni, aku nak jer tulis dalam blog aku ni. Tapi tak boleh pasal housemate2 aku baca. Akhirnya dorang dah tahu, boleh lah aku tulis. Hehe.....

Menurut member satu lab, ada technician nampak 'something' dalam CCTV. Ada sorang technician panggil sorang akak yang kerja sebagai pegawai IT, tapi tak bersahut dan kelibatnya hilang.

Ish kalo lah aku tahu, pukul 5 petang, aku dah blah dah.

10 soseh-soseh:

Fnd Rocka December 22, 2010 at 10:59 AM  

Cais..balik kul 5.pesen pnakut bebenau

Fara FarSha December 22, 2010 at 12:23 PM  

ish, naseb I dah blah dari IIS tu, tak sangke ek ade something rupenyer..hehe..yela, dah dok ceruk atas bukit tu, ramai ler yg menyinggah..haha

Ann December 22, 2010 at 3:31 PM  

@fndrocka
takut lah wei...huhu

@fara
nsb bek ko taw slps ko dh blah.....hehe dorg yg len takut dh slps tau...

Unknown December 22, 2010 at 7:32 PM  

selamat akak dh hbis keje kat situ kalau masih keje lagi? mmg seram jgk la kan? hehe eh! sama la kita hantu pun takut kt sy member kasi thu...

MR.Z December 23, 2010 at 12:01 AM  

fuh..meremang juga bulu roma dengar kisah ni.. pernah terjadi pada member dulu..

[noriza] December 23, 2010 at 8:32 AM  

hihi..mase tau mende tu nak gi toilet pon takut..huhuhu

~miSz HaNna~ December 23, 2010 at 10:55 AM  

uishh...ketakutan membace crita ann nih..siapakah technician yg nmpk tuh?...sebbaik dh kua gak...tp sepjg kitorg kt IIS tuh, Alhamdulillah tkde pape yg jadi...:)

Ann December 23, 2010 at 12:04 PM  

@nik
syukurlah mase keje situ, xtau...kalo tau, mesti jd penakut..lglah bnda tu suka kaco

@mr.z
ape yg jd kt mmber ko tu?

@iza
ptutlah pg toilet asyik bteman jer...hehe

@hanna
erm xigt lah..aku taw mase 2008..dh lame, nk taw..tnye lah ikhwan, mesti byk dia taw cerita hehe

hanie December 23, 2010 at 12:36 PM  

hehe..biasa lah..kt mn2 opis pun ade rasanye.

dulu buat keje kat opis smp kul 2pagi lebih..tetibe ade "mende" terpacak kat tingkap blkg...terus cabut balik rumah. huhu

Ann December 24, 2010 at 1:32 PM  

@hanie
huhu dh rase mcm dlm citer ju-on lak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP