Full time wife

06 December 2010

Ada jugak sekali sekala aku berfikir, sampai satu tahap, aku nak kahwin jer. Nak duduk rumah jer, tak nak kerja, tak nak study. Penat.

Aku rasa bukan aku sorang je fikir macam ini kan. Betul tak? Baik mengaku.

Tapi lagi boring duduk rumah je..tak buat apa-apa. Lain lah shopping jer, perhabis duit laki. Syok jugak macam ni. Berangan jer lah yang mampu.

Perasan tak? Makin lama, perempuan zaman sekarang untuk jadi full time wife dah jadi makin mustahil. Semuanya gara-gara kehendak semasa tidak cukup hanya si suami yang bekerja. Bila difikir-fikirkan, aku rasa tak ada seorang pun kawan aku yang suri rumah sepenuh masa.

Susah jugak bila negara makin membangun. Ada jer pengorbanan yang harus dilakukan dari sorang manusia.

Lepas ni, apa pulak?


5 soseh-soseh:

yott December 6, 2010 at 3:30 PM  

duk rumah hubby bg duit bnyk x agaknya..;)

Ann December 6, 2010 at 3:51 PM  

@yott
tu la psl...de income sdiri lg senang, xde la mtk jer..

Unknown December 6, 2010 at 6:02 PM  

hehehe sy pun x thu nk komen ape? tp klu sy lebih suka lagi bini sy jd fulltime housewife jaga anak2 biar sy nk keje...

Ann December 7, 2010 at 1:04 PM  

@nick
hehe akak ni tgh mood malas...tu psl ckp cmni...

Sir Marcello December 7, 2010 at 5:17 PM  

aku rasa..dok rumah..social tue jadi kurang skit...nt hari2 dok ngadap lappy...kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP