Antara Minyak ron 97 dan ron 95

10 December 2010

Harga Ron 97 dah naik jadi RM 2.30 seliter. Walaupun rasa pedih dengan harga naik, aku tetap setiap guna Ron 97. Boleh dikatakan hanya 2-3 kali jer kot aku guna RON95...tu pun sebab terpaksa. Aku ni jenis malas nak isi minyak. Aku tunggu hampir E...baru aku isi.

Dah beberapa kali motor aku mati tengah jalan sebab tank kosong. *Padan muka*. Dah kosong..terpaksa lah heret motor sampai ke stesen minyak paling hampir iaitu Petronas lah. Malu ar nak pandang kenderaan yang lalu-lalang. Member aku jugak pernah jadi mangsa aku, tolong bawakkan botol berisi minyak untuk motor aku yang mati. Stesen minyak amatlah jauh.

Aku perasan lah bila aku guna Ron 95, motor aku lambat pick up.

Bila berhenti kat trafik merah, bila hijau jer, selalunya motor aku paling pecut ke depan.Jadi aku aku terfikir-fikir jugak, adakah sebab aku guna ron 97 menyebabkan aku paling cepat pecut atau kenderaan lain guna ron 95 atau kenderaan lain guna ron 97 tapi malas nak pecut?

Tapi kena potong jugak sebab 100cc jer. Aku bawak pun biasa 80km/j.

*Nasib motor. Kalo kereta, ntah mampu ke tidak guna ron 97.

5 soseh-soseh:

citahrudin December 10, 2010 at 4:06 PM  

aku amek 97..tp tu lh..pejam mata je lah weh...fuh...

Mr.Z December 10, 2010 at 7:28 PM  

aku still pakai ron 95.. hehe.. tak kaji lagi beza ron 95 n 97.. dah kaji baru fikir nak bertukar atau tidak. :D

yott December 10, 2010 at 9:39 PM  

apa nak buat Ann..tak isi pun ssh..igt nak gi keja naik bas..tp kat tmpt tnggl ni ssh nak dpt bas..huhu

NICK IRFAN December 11, 2010 at 12:47 AM  

sy bab2 minyak ni xthu plak? hehe

Sir Marcello December 11, 2010 at 11:07 PM  

aku pengguna RON 97 shell punya..petronas boleh blah...

baru aku tau dah naik...patut r last week isi full tank smp RM8..selalu RM7 dah penuh...

kali terakhir isi 95...tak tahu bila..tue pasal terdesak sangat...tapikan..masa aku guna RON95..pecut kat highway utara-selatan..leh tahan gak prestasi dia..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP