Tak pernah boring makan telur

10 November 2010

Aku tak cerewet sangat bab makan ni. Tapi makanan yang cerewet dengan aku. Sedih tahu.

Aku ni tak kisah sangat pun kalo tak dapat makan makanan laut macam udang, sotong dan yang sewaktu dengannya. Tapi bab telur, makanan ni lah paling kuat godaan yang tak dapat aku nak tinggal.

Kat kampung, time tengah malam jer mula lah rasa lapar tu datang. Biasa nya ada jer nasi tapi lauk tak ada. Lauk paling simple dimasak dan paling sedap dimakan begitu sahaja ialah telur. Sepatutnya aku tak boleh makan telur tapi aku ni degil.

Pernah waktu sekolah menengah, ayah aku bawak aku jumpa doktor pakar Hospital Tengku ampuan Afzan. Tapi sejak masuk sekolah asrama, aku dah mula ponteng temujanji dengan doktor yang kacak (sempat lagi ushar huhu).

Ayah aku kalo nampak jer aku makan telur, mula lah bukak mulut, "Dah tahu penyakit macam tu, makan lagi". Adik lelaki yang bermulut lancang lak, "Tak payah makan apa-apa". Kejam giler. Ayah aku dengan topik ni, mak aku lak dengan topik jodoh.

Boring dah dengar. Aku ni mana boleh tahan kena bebel. Pasal tu aku tak suka membebel.

Baru je balik dari kafe. Lauk-lauk lain tak berjaya mengoda aku kecuali telur. Sekali sekala ok lah kot(sekali sekala la sangat). Lauk-lauk lain boring, tu pasal aku tak suka makan luar. 


11 soseh-soseh:

Fara FarSha November 10, 2010 at 1:20 PM  

patutla ade iras2 telur..hehehe

Ann November 10, 2010 at 1:30 PM  

bujur mcm telur ke? hehe

HEMY November 10, 2010 at 2:06 PM  

kalau aku jadi ayah ko aku bebel lain

"abah tak kisah ko suka telur..cari la telur lelaki kacak mana2 utk ko nikmati smpi tua"

mwahahahahahaha

Ann November 10, 2010 at 2:22 PM  

@hemy
haha n3 ak lgsung xde unsur lucah...komen hang ni dh melalut ke lain ni..hehe ayah ak baik weh

Aujinz November 10, 2010 at 3:52 PM  

uish..

aku pun pantang jumpe telor..
tapi la nie..
dah di kurangkan sikit..

koh koh koh

MR.Z November 10, 2010 at 4:29 PM  

sama la juga.. kalau telur dengan kicap pun dah molek dah tu.. hehe

Wanie-san November 10, 2010 at 7:28 PM  

aku dlu suka sangat2 telur..
pastu bila besar terus xsuka sangat telur..
juz makan telur dadar..kalau telur rebus mmg pandang pun x!huhu

Ann November 10, 2010 at 8:33 PM  

@aujinz
nape lak dikurangkan?

@mr z
kalo kene nasi pns2....mmg sedap lah

@wanie
telur rebus sedap dimkn begitu shja...hehe kalo knduri kwen, seronok dpt telur rebus

hamzah ian November 11, 2010 at 2:05 AM  

gua suke telor rebusssssss

darkbatman November 11, 2010 at 11:56 AM  

ske telur ye.. same la.. lg2 yg separuh masak.. tp xleh mkn salu nt debab jdnye.hehee

Ann November 11, 2010 at 8:36 PM  

@hamzah
same lah..sedap ratah

@darkbatman
o ye ke? br tau ni..tp tu lah yg plg sedap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP