Orang putih cakap melayu

24 November 2010


Video : Orang Putih Ben Bradshaw mengajar slang Bahasa Inggeris, orang putih cakap melayu

Aku nak kongsi satu video ini. Mat Salleh ni yang bernama Ben Bradshaw mengajar slang Amerika kepada orang Malaysia.

Kagum aku dengan mat salleh ni. Fasih betul dia berbahasa Melayu.

Perkataan 'tiada' pun dia sebut macam orang melayu sebut 'Takder'. Haha...tergelak aku tau. Part ni aku paling suka.

Dapat jugak satu ilmu. Macam mana nak sebut 'nothing' dalam slang Amerika. Kebanyakan orang kita sebut 'nothing' dalam pelat bahasa melayu. Termasuk aku sekali la.

Lagi video,Ben Bradshaw menjawab soalan2 kamu, orang putih cakap melayu

2 soseh-soseh:

Sir Marcello November 24, 2010 at 8:55 PM  

nie rupanya video yg adik aku dok ajuk2...

puas aku cari...hehhe..style abis~

Aujinz November 24, 2010 at 9:16 PM  

hahhaha

dia ada nickname masa dia kat Sabah..
lupa plak ape orang Sabah panggil dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP