Senyumlah

28 October 2010

Tadi lah masa nak berjalan ke kaunter,  orang kafe tu senyum bukan main lebar. Orang tu jenis peramah kot.

Tapi kan................aku langsung tak balas. Tak tengok pun muka orang tu. (Pesen alim lah konon. Menundukkan pandangan lah kononnya). Bagi duit terus pergi. Mesti aku dicop sombong dah lepas ni.

Masa kerja partime kat pasaraya..selepas habis SPM, aku pernah dipanggil sombong bila aku tak balas pun senyuman orang yang kerja kat tempat yang sama. Dengar tau dia cakap aku sombong. Masa ni aku baru masuk.

Tadi member aku tegur. Aku pun tanya, "Takkan nak senyum kat sebarang orang je?"

Member,"Orang senyum, ko pun senyum lah".

Dia bagi tips untuk dapatkan jodoh.

8 soseh-soseh:

HEMY October 28, 2010 at 3:56 PM  

haah...balas je la senyum...kena plak yg pes time..kalau takut sembarangan tu yg mcm asek senyum je kan..rasa lain baru la tak endah

aisHa 'S' October 28, 2010 at 4:12 PM  

hahaha..ok la tu..sy pn prnah bt cmtu kt org..
dan pernh gak senyum dkt org tp org xsenyum pn kt kite...sgt2 terasa la..heeee...
MEnundukkn pandangan bila ngn lelaki bagus juga.

SDS October 28, 2010 at 6:17 PM  

bila orang senyum kita patut balas, tapi bila orang tak senyum kite senyum jugak...senyum kan sedekah...

fndrocka October 28, 2010 at 6:40 PM  

;-)

Lan Bingka October 28, 2010 at 10:16 PM  

tengah senyum..:)

NICK IRFAN October 29, 2010 at 12:29 AM  

sy pun xske snyum kt org tp klu org tu senyum kt sy dulu sy balas la... tambah2 pmpuan mmg cepat balas senyuman balik? heheheeehheeheheheh

Fitrihadi.com October 29, 2010 at 3:42 AM  

muka saya menakutkan..jadi kena buka mulut skit suapaya nampak macam senyum..kang orang takut nak dekat lak.. no wonder lah kan hehhe

Aujinz November 2, 2010 at 2:17 PM  

senyum itu sedekahhhhhhh...

senyum deq non.. muahahhaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP