Pelik dengan Chinta

26 October 2010

Aku sanggup balik awal semata-mata nak layan drama siri 'Chinta' yang tengah ditayangkan kat TV3 sekarang ni.  Walaupun aku tak berapa suka Fasha ni disebabkan kegedikan dia dengan suami orang dulu, aku tetap suka lakonan dia. Pelik kan...tak suka pun, tengok jugak.

Tapi ada satu kepelikan dalam drama ni. Ada tak yang fikir macam aku fikir?

Apa pasal semua lelaki suka kat Chinta tu?  Termasuk lelaki baik seperti Amar (Adi Putra). Sekarang ni dah muncul watak baru, Rasul Iman (Adi Putra jugak)...seorang peguam Syarie. Kalo Chinta ni perempuan baik, tak apa lah. Tapi ni...........(malas nak sebut).

Dari gaya Rasul macam suka kat Chinta.Biar lah Rasul dengan Sadatul Saadiah (Faradhiyah).

Bak kata kawan aku, "Kalo lah Rasul ni pun suka kat Chinta, semua orang pun nak jadi jahat sebab boleh jugak dapat lelaki baik".


Melainkan kalo si Chinta tu dah insaf................................


*Lagi lawa Faradhiya bertudung.

15 soseh-soseh:

diana October 26, 2010 at 9:17 PM  

jawapannye:
sebab lelaki suke pada kecantikan wajah..
bukan kecantikan rohaniah..
pak imam sekalipun..
betul tak??
heheh

Aujinz October 26, 2010 at 9:36 PM  

sokong diana..
koh koh koh..

syasya October 26, 2010 at 10:11 PM  

hai...faradhiya tu tak lawa pakai tudung sebab sanggul rambut die tinggi sangat..

hiro October 26, 2010 at 10:16 PM  

chenta.

yott October 26, 2010 at 11:25 PM  

setuju..sy pun pelik semua lelaki dok berkenan dgn si chinta tu...tp bila pikir2 balik..skrip drama dah mcm tu kan...hehe

Ann October 27, 2010 at 12:18 AM  

@diana
kecantikan wajah yg takkan kekal....huhu xsukanye mcm tu, cian kt insan yg xbrp nk cntik cam ak ni

@aujinz
lu xkisah lah kalo buruk prgai?

@syasya
dh jd trend kan..tu lah xsuka jugak...

@hiro
slh spelling ke? hehe

@yott
hnya rekaan kan..tp biarlah logik ngn realiti....

jejaka anggun October 27, 2010 at 1:05 AM  

jawapan bg soalan di atas: dorang semua nak main jer ngan chinta. habis madu sepah pun dibuang ah!

Ann October 27, 2010 at 1:07 AM  

@JA
ni siap nk kahwin lg...smpai ramai sggup mati..bukan setakat habis madu sepah dibuang dh ni...

darkbatman October 27, 2010 at 2:27 AM  

hahaa.. kdg2 persepsi pengarah 2 berbeza kot.. klau cmne, mmg ramai le nk jd jahat.hehe..aie pun nk jd jahat nt dpt pompuan baik.hohh

en_me October 27, 2010 at 6:57 AM  

insaff kanns.. uhuhu

daisy October 27, 2010 at 4:10 PM  

aku pun pernah secara tak sengaja tercakap (sambil mata nengok tv)
"kenapa semua lelaki senang sangat jatuh hati ngan Chinta?"
laki aku boleh jwb "dah pengarah dia suruh cenggitu.."
pfffftttt~

Ann October 27, 2010 at 5:53 PM  

@darkbatman
moral of the value yg tak ptut kan..hehe

@en-me
ermm

@daisy
haha selamber jer jwpn laki ko...

NICK IRFAN October 28, 2010 at 12:11 AM  

eh! agak pelik jgk selalunya lelaki baik utk pmpuan baik? klu jahat dgn jahat? mcm mne leh jd mcm ni? hmm....

Anonymous November 1, 2010 at 1:15 AM  

Pda saya la.. cerita ni walupun mcm byk moral yg nak disampaikan tpi rasa mcm x kesampaian je...maybe pengarah tu nk suh kiter pikir sendiri....masalahnya utk org2 dewasa yg dh matang bolehla...mcmane kalu kanak2 or remaja2 yang x cukup matang tu tgk tanpa pengawasan org dewasa..takut mereka ni salah interprete pulak mesej citer ni...lgipun terlalu byk persoalan akidah yg dimainkan....contohnya Chinta xnak semayang dh sbb semayang pun nasib dier malang jugak, pastu bukak tudang, lps tu asik ulang2 statement "X PERCAYA TUHAN" dlm keadaan ANGKUH dan BONGKAK dan seolah2 MENCABAR Allah SWT...jadi pelacur n perempuan simpanan..siap pregnant anak luar nikah lagi..then xnak kawin (bkn ker dh melanggar sunnah Nabi SAW). Pastu pengarah pulak menggambarkan hidup si Chinta Canduri tu macam bahagi jer...hidup mewah..glamer..org tu sayang..orang ni sayang..sampaikan peguam syariah (yg macam alim giler tgk la nama pun "Rasul Iman") pun bleh jatuh hati dan asik backing dier wlpun tahu chinta tu byk wat maksiat...sepatutnya org yg beriman kalu nmpk maksiat paling kurang pn dia akan benci dlm hati lgi bagus ditegur.kalu x mkn saman gak pegi la cari org tengah..bknnya asik backing jer... pastu siap mimpi tgh "romantik2" dgn si Chinta tu...ape kes..tlg la jgn buat citer yg memalukan peguam2 syariah yg mmbawa imej Islam ..ni la yg plg bahaya bgi kanak2 n remaja yg tgk..bgi saya kalu pengarah nak buat cerita berkaitan akidah mereka kena huraikan betul2...jgn suh penonton pikir sendiri...bkn sume org tau psl ilmu agama ni..especially knk2 mrka ni cpt trikut2 kalu kite tnjuk benda x baik sbb dorang x tau menilai lgi...

Aujinz November 6, 2010 at 6:20 AM  

Huhuhu..

sokong Diana sebab, kebanyakkan lelaki memang macam tue..

termasuklah aku..koh koh koh..
suka tengok jer..


tapi tetap..Aku pilih yang terbaek..Bukan men redah jer..koh koh koh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP