Bosan ke buat benda yang sama

08 October 2010

memmber: adui
memmber: xbon ke ngadap benda sm?
memmber: hoho
memmber: xbosan*

Tadi baru jer chat dengan member. Dia nak tahu aku tak bosan ke mengadap kerja programming.

Bagi yang kerjanya tiap-tiap hari melukis, bagi dia bosan tak?
Bagi yang kerjanya tiap-tiap hari kena design, bosan tak?
Bagi yang tiap-tiap hari kena mengajar subjek yang sama tapi isi kandungan tiap-tiap tahun sama jer, bosan tak?
Bagi yang kena membuat wiring, bosan tak?

Tak payah sebut lah kan kerja-kerja lain. Mana-mana kerja pun sebenarnya tiap-tiap hari kena buat benda yang sama.

Tapi sebenarnya semuanya kerana minat, kalo tak minat, itu lah kerja yang paling bosan dan leceh.

Macam aku, aku paling tak minat buat kerja admin. Aku bukan seorang yang teliti. Jadi ada jer kesilapan yang aku buat.

Sampai satu tahap, aku pernah bagitahu kat lecturer aku, "Saya tak minat kerja admin". Terlepas cakap sebenarnya.

Last-last kerja aku hanya research.

Dulu kalo buat assignment kena reka CPU, kerja group. Aku buat sorang-sorang jer pasal partner (lelaki) serahkan semuanya kat aku. Tapi aku tak kisah sebab dah minat.

Minat ni satu momentum untuk kita buat kerja dengan bersungguh-sungguh sebenarnya walaupun maybe apa yang kita minat tu bosan dimata orang lain.

Ada kawan aku suka buat sajak. Dalam hati aku, "Tak bosan ke?" Memang lah sebab aku tak minat.


5 soseh-soseh:

MOFASAD October 8, 2010 at 2:44 PM  

hihihihi

:P

yott October 8, 2010 at 3:16 PM  

bosan2 kalau buat keja yg sama stiap hari..

HEMY October 8, 2010 at 3:26 PM  

dia yg penting walaupun keje sama tiap hari..tp task lain2..

kalau keje cikgu..hari2 tanda paper sains je...muntah

tp keje cikgu..hari2 ada tanda paper math, kadang sains, kadang geog..takdela muak

ko paham tak ni..?korang paham takni?!! (lately aku emo)

theblabber October 8, 2010 at 3:30 PM  

kagum dgn org yg terer programming.

tehr October 9, 2010 at 2:52 AM  

tak pernah bosan makan nasi
dari kecik sampai ke tua ni, makan nasik
...lauk je berlainan setiap hari
hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP