Jumpa Hantu (EGBB)

30 September 2010





Aku nak join contest ni kat  http://akaltunjang.blogspot.com/. Kenapa aku pilih entry pasal pernah cik epal komen entry aku ni.  Walaupun bukan Nabila Huda, cik epal pun glamer jugak kan. Teruskan baca entry aku ni pasal hantu.  Harap tak lemah semangat lah yer.

***


Aku ingat lagi, bila kali pertama aku jumpa hantu, aku tidak mampu menjerit, terpaku, tergamam dan aku tidak tahu apa yang aku harus fikir mase tu. Sebab tu aku rase dalam 'Potret Mistik', cerita tu tipu...sikit2 menjerit. Sungguh bosan.

Sebelum tu, aku tengah ralek tengok tv kat bilik tv. Tiba2 salah seorang budak dorm aku panggil mintak temankan dia hakikatnye aku memang malas nk teman...lagi2 tengah syok layan tv.

Dak dorm aku ni suruh aku masuk dulu sebab dia nak ke tandas. Aku pun masuk la ke dorm yg gelap sambil membebel 'Apa la diorang ni. Tu pun nak takut ke?'.

Selepas hidupkan suis lampu, aku pun berpaling ke belakang ternampak macam dalam citer hantu seperti 'Pontianak harum sundal malam', macam dlm 'The ring' ade...dengan rambut yg pnjang mengerbang.

Dengan terkejut dan tak mampu mnjerit, tiba2 ade bunyi gelakan suara ramai.

Rupa2nya yang aku sangka hantu, rupanye budak dorm aku sendiri rupanye. Fuhh memang semput la... Bila diorang nampak aku macam hilang nafas, baru diorang takut...Tahu pon takut.


P/s: Selepas aku terkena, aku pulak berpakat dengan diorang untuk kenakan dak dorm aku yg len.


Tarikh post entry aku ni pada 16 November 2009. Jom join contest ni dan aku nak tag contest ni pada 3 orang blogger. Korang nak join pun kena buat benda yang sama tau. Perlu repost entry korang yg terbaik.

yott, nick irfan, angah, hanie


22 soseh-soseh:

Unknown September 30, 2010 at 5:17 PM  

eh! sy pun kena? sy jmpa hantu? hmm... rasanya ada xpe2 ape2pun thnkz! :)

Ann September 30, 2010 at 5:30 PM  

@nick
ala tu entry akak psl hantu...tak kisah nk post n3 psl apepon...aishhh nik ni

yott September 30, 2010 at 5:36 PM  

hehe..jgn lah tag..tarik lah balik tag tu...haha..
btw thanx Ann

Ann September 30, 2010 at 5:38 PM  

@yott
xmo.....haha dh terlajak tag, malas nk tarik hehe

Wanie-san September 30, 2010 at 5:54 PM  

la..ingat betul2 punya!!
rupanya cobaannnn..hehehe

Aujinz September 30, 2010 at 6:08 PM  

huhuhuhu..

betol betol..
sesak napas..tak leh menjerit pon..

Sir Marcello September 30, 2010 at 8:11 PM  

hantu melayu ngan hantu omputih..mana lagi seram? miyahaha~

tehr October 1, 2010 at 1:05 AM  

aku paling tak suka hantu cina

hanie October 1, 2010 at 8:51 AM  

ahahahahaha...aku mn ada entry terbaik wey...

AngahSayang2314 October 1, 2010 at 11:42 AM  

alamak angah kena tag ke??? nak buat macam mana yerrrrr??mmmmmm

cikpia October 1, 2010 at 11:56 AM  

good luck!!!!!

Ann October 1, 2010 at 2:41 PM  

@wanie
wpon cubaan tp seram beb..

@aujinz
penah jmpe eh?>

@marcello
ntah..lom pernah jmpe lg..hehe

@tehr
aku pon..xseram lgsung

@hanie
eleh...rendah diri lak..hehe

@angah
wat mcm aku wat..or singgh jer kt blog tu..nti dh wat, tgglkan link kt blog tu tau

@sofia
thanks

Amir Syahir October 1, 2010 at 3:00 PM  

wow..menarik2..ehhee.

Siti Safiyyah November 1, 2010 at 4:45 PM  

semoga berjaya ye! ;)

mizayusof November 2, 2010 at 12:46 PM  

good luck :)

CIK TOM November 2, 2010 at 1:49 PM  

menarik cerita ni..good luck!

http://tomatogurlslife.blogspot.com/2010/10/rahsia-terbesar-hidupku-egbb.html"

cikpia November 2, 2010 at 3:01 PM  

jom mengundi!!!!

cikpia November 2, 2010 at 3:01 PM  

jom mengundi!!!!

Kaio November 2, 2010 at 9:03 PM  

cerita menarik dan comel2 je. pasal hantu.

jemput baca blog saya jugak. :)


MARI MENGUNDI.

http://kaio89kl.blogspot.com/2010/10/design-concept-yang-mengujakan-dari.html

Kaio November 2, 2010 at 9:03 PM  

cerita menarik dan comel2 je. pasal hantu.

jemput baca blog saya jugak. :)


MARI MENGUNDI.

http://kaio89kl.blogspot.com/2010/10/design-concept-yang-mengujakan-dari.html

ANIS HJ SUKARTI November 3, 2010 at 3:16 PM  

interesting... gud luck!!

Nur Areefah November 5, 2010 at 11:42 AM  

all the best! ^_^'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP