Lalu depan orang solat

27 August 2010

Malam tadi pergi terawih. Dah azan isyak, baru sampai. Sampai-sampai je, aku sibuk kenakan telekung. Duduk sebelah makcik ni. Makcik tu buat solat sunat sebelum solat Isyak.

Selesai jer, makcik tu membebel kat aku pasal tak puas hati dengan budak-budak lalu lalang depan orang solat. Garang betul makcik tu.

Dalam hati aku, 'Tak boleh buat mak mertua gaya macam ni'. 

Takut tau.

Agaknya tak tahan sangat dengan budak-budak tu, makcik tu pergi tahan budak-budak tu bila nak lalu, marah dan suruh budak-budak tu lalu tempat lain.

Budak-budak tu pun satu. Bukannya kecik lagi. Adalah darjah 4-5 macam tu kot. Kalo umur 4-5 tahun boleh terima lagi.

ps: Setakat ni tak ada MC lagi tau. Semoga sukses lah puasa aku kali ni walaupun macam mustahil.

17 soseh-soseh:

apik pehe August 27, 2010 at 1:34 AM  

huhuhu..tup3..makcik tu jugak yang akn jd mak mertua hang kang..hhehehe

MHps August 27, 2010 at 2:12 AM  

Zaman anak dara sunti yang puasa penuh dah berlalu..huhu..

zulkbo August 27, 2010 at 2:33 AM  

Salam bertandang lagi..
semoga sihat orang disini.
selamat menyambut Nuzul Quran..
sesamalah kita mengimarahkan
malam penuh pengampunan ini..
.جزاك اللهُ خيراً

diana August 27, 2010 at 2:49 AM  

esok pi teraweh bawak
rotan..sape yang lalu,
lepas semayang tu tibai kaki tu..
bior le mak pak dia nak sentap ke ape..
melampau!
huh!aku lak yang emosi/

Dark Half August 27, 2010 at 4:25 AM  

konpius..dak2 tu lalu celah2 saf ke?
bg je penampar arab..hahahh.. x pasal2 bergaduh plk ng mak bapak dorg

tp kalau ada 2-3 org pakat2 tegur sure berkesan.mak bapak dorg dah tentu terdengar.balik siap la budak2 tu..huhu

Sir Marcello August 27, 2010 at 4:38 AM  

hahaha..semoga berjaya :P

p/s: suka gila nyakat member2 pompuan masa study dulu bila nak dekat bulan posa...huhuhu

faizol-1 August 27, 2010 at 4:45 AM  

sekadar berkongsi...kdg2 seperti lps solat kan da yg nk solat sunat...then da yg pegi kat blkang tuk solat...pastu sure la rmai yg lalu lalang dpn org tu...so, nchat dr ustaz ak dlu2, lau nk smbhyang sunat kt blakng pun,crilah tmpat elok seperti belakang tiang...so xde org lalu dpn...dosa pn xdpt...

yott August 27, 2010 at 4:56 AM  

kena tegur budak2 tu..
mgkin diorang x sedar x baik lalu lalang dpn org solat
puasa penuh?
best la dpt puasa penuh..x yah susah2 nak ganti kan

Cidak August 27, 2010 at 7:51 AM  

mmg patot ponn makcik ue garang.haha

Mohd Naim August 27, 2010 at 8:16 AM  

bagi aku, biar jer la bebudak tu lalu atau main masa org tgh bersolat, tu maknanya biasakan bebudak tu dgn surau/mesjid...baru la bila besar nanti xjanggal dgn surau/mesjid...

Rasulallah sendiri pun biarkan cucu baginda Hassan dgn Hussin bermain semasa baginda solat, siap main panjat2 dan buat kuda lagi masa Rasulallah sujud, nabi biarkan aja, xada pulak nabi larang...

tapi kalau nak tegur dan larang bebudak tu pun xsalah, maybe niat mak cik tu xnak bebudak tu gangu kekusyukkan jemaah bersolat...

Ann August 27, 2010 at 10:37 AM  

@apik
ang jgn...xmo aku

@mhps
tu la pasal

@zulkbo
wsalam
salam ramadhan dan slmt menyambut nuzul al-quran

@diana
ang ni pon garang jgk lah..haha

@darkhalf
lalu depan..bukn celah2...budk tu jap2 nk lalu..ntah pe diorg nk wat...

@marcello
thanks...hehe dak2 pom coursemate ang mesti dah lega xjmpe ang lg dah

@faizol
erm tempat tu dah penuh..mmg xde tmpt lain yg kosong..masjid tu xde lah besar mane pun tp thanks for sharing

@yott
makcik tu dh tegur pun..xlalu dh lps tu...menakutkan lah mcik tu huhu grg
tu la xyah ssh nk gnti

@cidak
yup grg sgt lak tu

@naim
mslhnye dak2 tu dah besar...tp makcik tu pun satu..nk tegur grg sgt lah...org2 yg kt situ pun dgr mkcik tu marah2, kekusyukan aku pon hilang

Aujinz August 27, 2010 at 11:12 AM  

huhuhu..

ade niat lagi tue nak di jadikkan mak mertua..

keh keh keh

fndrocka August 27, 2010 at 11:26 AM  

kena ada petugas yg lemah lembut lah untuk aelalu mengingatkan budak2 tu..dlm masjid jgn nak marah2 sangat.hehe

Lan Bingka August 27, 2010 at 3:57 PM  

yg budak2 tu pun dah takde tempat lain ke nak lalu..

sop August 28, 2010 at 1:04 AM  

adab2 dlm masjid kena jaga..ibubapa pun kena pantau anak2.. jgn biar jer..
mmg patut pun makcik tu bebel :)

NICK IRFAN August 28, 2010 at 3:59 AM  

jgn kata dia sy pun msti marah jgk org menghalang kita nk solat... sian mak cik tu...

AngahSayang2314 August 29, 2010 at 7:15 AM  

eh kalau angah pun marah gak....

oo tak kantoi lagi yee sat..sat gi kantoii la tueee hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP