Kaku dan Romantik

18 August 2010


Korang kalo dapat luahan ' Saya rindu awk' atau ' Saya sayang awak'. Apa respon korang?

Kalo aku lah kan, seriously aku tak tahu nak balas apa. Terkesima. Aku akan buat tak tahu je. Aku tanya kawan aku, F pasal ni. Jawapannya balaslah,

"Saya rindu jugak", sambil gelak gedik. Dia memang gedik. Huhu Taubat. Tak baik mengata.

Aku tak puas hati dengan jawapan tu. Kalo tak ada perasaan macam mana nak balas. Aku buntu. Ceh benda ni pun nak buntu ke.. Aku ni keras orang nya. Tak arif lah pasal benda-benda ni.

Kalo nak pura-pura pun, susah lah dan tak sampai hati sebab rasa macam menipu. Aku geli lah kalo dapat luahan macam tu. Tak reti nak melayan.

Kawan aku, M cakap, "Ok lah tu...ann keras kena lah dapat yang romantik. Kalo sama-sama keras, kecian kat anak-anak nanti". Pikir jauh bukan main.

Tapi bila semalam, aku nak bermanja sikit dengan kawan aku. Cepat-cepat cabut lari, duduk jauh dari aku. Siot jer. Baru nak asah skill.

Kata M,

"Ann ni keras, bila tiba-tiba macam ni..rasa geli pulak". Maksudnya aku kena belajar lagi.

Aku,"Cuba korang tunjuk kat aku macam mana nak bermanja..korang kan dah biasa. Cuba tunjuk. Contoh ...contoh jer".

Gara-gara aku lain macam jer semalam, kata diorang...hormon aku sekarang tengah tak stabil.

Bila aku nak lembutkan diri aku..nak belajar macam mana jadi romantik, tak nak lak ajar. Macam mana aku nak reti?

28 soseh-soseh:

ain fathihah fhm August 18, 2010 at 12:03 PM  

muahahaha..lucunya. Ann nak belajar jadi gedik? meh belajar kat Ain. hihi

hanie August 18, 2010 at 12:05 PM  

hahahaha..just be urself la yang..
selalu bersyg2, ber-miss you dgn kwn2..rasa mcm xde perasaan plk bila ucap..hahahaha

MOMMY CGG August 18, 2010 at 12:05 PM  

huhuhu:)

just be urself and that's ur beauty:)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o August 18, 2010 at 12:11 PM  

saya pun sayang awak jugak

MOFASAD August 18, 2010 at 12:15 PM  

banyakkan tengok cerita melayu romantik di luahkan dengan kata - kata indah~

wewiiittt!


>>_________<<

aisHa 'S' August 18, 2010 at 12:27 PM  

kalo xde perasaan kt org tu mmg la xleh nk bls balik pe yg die ckp tu..Nak memain pn xsampai hati..nnti kan jd bagi harapan lak..


hoho...try la bermanja ngn adik2 lak2..
agak2 dorang layan x..?
:D

Un Phat Lee August 18, 2010 at 12:48 PM  

kalau gua dapat luahan macam tu gua cakap: "Sorry der,lu salah nombor"haha. XD

makwe joni August 18, 2010 at 12:55 PM  

letakkan lebih softlan ms basuh baju...

semoga kelembutan itu meresap ke tubuh...


sekian

jgn marah!! keh3

Mohd Naim August 18, 2010 at 12:58 PM  

if u don't mean it..don't say it...nanti akan melukakan hati penerima...

bayangkan org buat macam tu kat ko..cakap sayang la,rindu la..bila ko dah tangkap lentok dgn dia..tetiba dia kata,aritu saya memain jer..saja nak asah skill romantik saya, saya anggap awak mcm kawan jer..

tak ke ko rasa sakit hati sampai rasa macam nak bunuh dia??

hamzah ian August 18, 2010 at 1:03 PM  

hahaha... geli aku bace weh..hehhe

Linglung August 18, 2010 at 1:13 PM  

search dekat youtube la..maybe boleh jumpa cara2 nak jadi romantis :p

pingu_kecik August 18, 2010 at 1:47 PM  

hahaha..
juz b urself...
jgn hipokrik..=)

Wanie-san August 18, 2010 at 2:10 PM  

hahahaha kelakar la ann ni!
bile lembut tu jgn jadi cam bapok sudeh..hehehe

Lan Bingka August 18, 2010 at 2:28 PM  

ala..itu org yg tak minat yg bagi luahan. kalau org yg minat hantar, laju je awak balas kot..;p sekali sekala kena jadi lembut gak..:)

Cikbelog August 18, 2010 at 2:28 PM  

haha kalau nak manja2 tengok cite korea yea..ekeke..

Sir Marcello August 18, 2010 at 2:51 PM  

perasaan tue datang tanpa disedari...
dulu ada member jenis kasar..cakap ngan kawan tak pernah lembut...but one time...ada awek nak berkenalan..lembut dia bercakap...kalo mak dia dengar..sejuk perut ibu mengandung...hahaha

Ann August 18, 2010 at 3:08 PM  

@ain
boleh2...btambah lah sifu aku ni haha

@hanie
tol2..kalo org dh syg kita, ptutnya leh trima kita seadanya kan...hanie pun biasa? leh ajar aku..ehe

@cik gula-gula
i will be..tq :)

@brutal
huhu blushing ni...hehe

@mofasad
dh byk drama romantik aku khatam...suka tgk tp bila nk praktis, liat ar hehe

Ann August 18, 2010 at 3:26 PM  

@aisha
takut yg jd harapan tu lah....xsanggup nti jd len lak...
dh try bmanja ngn adik2..diorng pun lari..hampeh tol huhu

@un phat lee
kalo ckp depan2, cmne lak? hehe

@citah
patut lah aku xguna soflan...orait nti aku akan cuba hehe

@naim
pasal tu lah, xnak mudah mgeluarkan kata2 manis...bukan senang...
tp kalo aku jenis yg ssh nk jatuh hati cmne? org tu try punye nk m'adjust tp aku wat dek je...give up kot nti

@hamzah
lu pun keras mcm aku? leh jd geng ni..haha

@linglung
oho ni pun de tutorial eh..orait nti aku search

@pingu
hehe xmo hipokrit2 ni..

@wanie
mcm bapuk kot..tu psl diorg lari haha

@lan bingka
haha ok nti aku buat entry org yg minat bg luahan..aku berubah ke x...ssh la jd lembut ni..aku hairan cmne maknyah leh jd lembut...

@dunspeak
dulu slalu layan..tp still same gak huhu

@sir marcello
mybe lom jmpe org yg mampu wat aku jd lembut selembutnya kot...bila ni nk jmpe?

Unknown August 18, 2010 at 8:51 PM  

hahaha lawak la kwn2 akak tu? hehe tp btol la kwn akak kata klu akak ni x romantik dpt yg romantik? bru la balance... heheheh klu sy sah gf dpt yg byk ckp? sy pndiam..hehhehe

Cik Zura August 18, 2010 at 8:55 PM  

annn....apakah ada cerita yg aku xtau n perlu tau???jeng3....

~miSz HaNna~ August 18, 2010 at 9:40 PM  

cik ann ade cite best ke nk share?...hehe...ni nasihat dr cik hanna, kalo die anta cmtuh, ann balas emoticon smile jek...sure die paham...hihi..

Ann August 19, 2010 at 1:22 AM  

@nick
saling melengkapi kan...yg ptg leh get along

@zura
nk taw cerita? ym aku jer k...hehe tp ak masih single la

@hanna
tu kalo ym...kalo ckp depan2 ni...xtau nk respon cmne...ak diam je lah.

Aujinz August 19, 2010 at 6:03 AM  

muahahahhahaha..

kesian dier..
cuba lagie..

[noriza] August 19, 2010 at 9:08 AM  

ann just be urself.. di situ letaknya keistimewaan kamu. kalau nak tau respon ape yang perlu, tanya hati kamu, apa yang kamu rasa saat itu...jawapan yang selamat: terima kasih..jawapan yang umum dan selamat ^_^ hav a wonderful day my fren

Aku August 19, 2010 at 10:36 AM  

biar ia datang dengan natural

- zuriey - August 19, 2010 at 12:41 PM  

nak jadi romantik ke? tak yah ajar pun sebenrnya.. dia dtng sndiri nanti

Ann August 19, 2010 at 2:09 PM  

@aujinz
ceh gelak sakan...susah lah...huhu

@iza
thanks a lot iza...nasihat bguna tu. knp lah tak terpikir guna 'terima kasih' jer...aishhh...

@zuriey
o ye ke? ermm k...mybe dtg bila jmpe someone yg aku betul2 suka...

~miSz HaNna~ August 22, 2010 at 12:58 PM  

kalo berdepan-->senyum and cakap...saya menghargainye....cewahhh....hehe..
all da best...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP