Akta hidu gam

10 August 2010

Aku sokong sangat-sangat cadangan Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) kepada pihak kerajaan agar kuat kuasakan akta menghidu gam ni.

Sebelum ni, pihak polis tidak mampu berbuat apa-apa bagi mereka yang menghidu gam ni. Sebab tiada akta yang mengatakan hidu gam ini salah. Sebab gam ni tak termasuk dalam kategori dadah walaupun ia mengkhayalkan.

Harap dikuatkuasakanlah. Supaya diorang ni sedar gam tu bukan saja boleh merosakkan tubuh badan tapi otak jugak sebelum terlambat.

Sedih jugak yang kebanyakan hisap gam ni masih budak-budak lagi. Mula-mula gam lah. Lepas tu terjerumus dengan dadah lak. So, tindakan tegas perlu sebelum semakin parah.

Kalo suka mencuba benda baru yang berfaedah takpelah jugak. Ni yang boleh merosakkan fizikal dan otak jugak yang nak dicubanya.

Nak sangat cuba benda baru... keliling dunia ke, cipta benda yang inovatif ke. Mak bapak jugak tumpang bangga. Aku pun sama.


11 soseh-soseh:

Sir Marcello August 10, 2010 at 3:19 AM  

abah aku pernah kata pasal mereka tak leh nak buang apa2 bila jumpa budak2 macam nie...

syukurlah..banyak dah mulai peka dengan gejala gam macam nie

Robot Baik August 10, 2010 at 3:36 AM  

bahaya hidu gam ni.
boleh gila terus.
bayangkan satu tin tu boleh kering diorang pi hidu.

Berd August 10, 2010 at 3:39 AM  

baik hidu coli. lagi nikmat. betol tak? ahhh

Lan Bingka August 10, 2010 at 7:22 AM  

gam dicipta utk tujuan lain, diorang guna untuk tujuan lain pulak..ish

h a n i e August 10, 2010 at 9:51 AM  

mcm xde mende lain deme nk hidu..huhu

[noriza] August 10, 2010 at 10:07 AM  

hidu la udara segar..haiyaaaa

NICK IRFAN August 10, 2010 at 12:38 PM  

kerajaan dh letak akta ke??? klu dh letak mmg berita terbaik dlm hidup sy!!! hahahha bkn ape kt perumahan blok sy ni paling byk di daerah penang org hisap gam! adoi..

Fontonk August 10, 2010 at 2:07 PM  

hidu gam. nikmat.
memang nikmat.
mesti cuba.
hidangan nikmat ke wad gila/penjara/ pusat serenti/ neraka terus

daisy August 10, 2010 at 2:43 PM  

mende yang tak baik tak payah nak cuba.nanti susah nak tinggal

HEMY August 10, 2010 at 4:30 PM  

hmm..gam ada akta..pasni dia tukar taik lembu plak..ahahaha

jejaka anggun August 11, 2010 at 1:56 AM  

akta hidu kaki dah ada ke lom?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP