Mengidam Pulut Ikan Masin

22 July 2010

Masa zaman aku kecik-kecik dulu, mak selalu masak Pulut Ikan Masin. Ada sesiapa tak pernah makan  Pulut Ikan Masin? Rasa dia memang delicious la, kalo korang nak tau lah. Walaupun masakan kampung je, aku boleh tolak burger GCB (Great-Tasting Chicken Burger) semata-mata nak makan Pulut Ikan Masin ini.



Aku mengidam lah plak masakan ni. Dah lama betul mak aku tak buat masakan ni. Aku tak ingat bila kali terakhir mak aku masak. Nanti bila aku nak balik kampung, aku nak minta mak aku tolong buat kan lah. Kalo aku mintak, mak aku mesti buat punya. Ye lah aku jarang-jarang balik. Kalo mak aku tiap-tiap hari nampak muka aku, tak ada nya mak aku nak buat. Makin bosan tengok aku ada lah kot.

Tapi aku tak boleh makan banyak-banyak lah pulut sebab aku ada masalah angin. Macam-macam lah aku ni.

Ni dia rupa Pulut Ikan Masin bagi sesiapa yang tak pernah tengok, makan and tahu apa itu Pulut Ikan Masin.



13 soseh-soseh:

AngahSayang2314 July 22, 2010 at 4:15 PM  

ann nie masakkan org mana yer angah tak pernah makan pun pulut ikan masin sedap ke???

Aku July 22, 2010 at 4:27 PM  

sangat heaven ok.
tetiba rindu dengan masakan nenek

Wanie-san July 22, 2010 at 5:40 PM  

memang best!tapi part nak basuh periuk pulut tu yang jenuh...kena sental kuat2...

redballerina July 22, 2010 at 5:46 PM  

ni salut dengan kelapa ke apa?

Unknown July 22, 2010 at 6:12 PM  

x prnh try pun..
ape rasany, lemak+masin+ ape lg..

Ann July 22, 2010 at 6:25 PM  

@angah
tak tau lah..nak kata masakan timur, ada je kawan aku org utara makan ni

@daisy
makan ni mgembalikan nostalgia lama kan..dh jrg jmpe mkanan ni

@wanie
hehe tol wanie..mmg jenuh, silap haribulan de muscle kt tangan ni kalo slalu makan

@red
yup tabur ngn kelapa ngn garam

@yott
rasa masin je ngn rasa pulut...rasa pulut rasa ape? kene rasa sndiri

hanie July 22, 2010 at 10:15 PM  

pehh sedap tu..time ujan..kena ngan kopi..pehhh..

Berd July 22, 2010 at 11:52 PM  

lu mengandung?

Ann July 23, 2010 at 12:08 AM  

@hanie
sedap hgga mjilat jari kan hanie..hehe

@berd
lu sengal la berd..bila masa aku kawen?haha

tehr July 23, 2010 at 1:22 AM  

ada sahaja idea kamu ann
buat-buat orang mengidam
besok pula cuti di kelantan
nanti kucari hinga ke malam

Linglung July 23, 2010 at 2:27 AM  

serius gua tak pernah rasa lagi makanan ni..mana nak cari derr?? boleh juga gua try2

Unknown July 23, 2010 at 4:34 AM  

sy x thu plak pulut ikan masin ni? wah! sedap ke? sampai burger pun akak xnk? klu sy sah ambik burger pnyer... hehhehe

Ann July 24, 2010 at 9:50 PM  

@tehr
wah kalo kat kelantan, mesti senang jmpe kan pulut ikan masin ni...hehe

@linglung
ermm jrg de org jual...kene wat sdiri gak...pekata lu cari google resipi..hehe

@nick
ooo mestilah sedap...tu yg leh tolak GCB tu..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP