Kena Saman

15 July 2010


Baru tengahari jap tadi aku baru kena saman dengan pak guard UTM. Baru nak parking je, tiba-tiba pak guard berhenti kat sebelah.

Pak guard : Mintak matrik card.

Aku: Tertinggal. (Padahal hilang)

Dia pun mintak IC. Aku tunggu lah dia tulis surat saman. Malu tak usah cakap lah pasal sesak betul dengan orang tadi. Tapi aku menebalkan muka yang entah berapa inci tebal.

Pak guard: Tau tak apa kesalahan awak?

Aku diam je. Sebab tengah bengang, jadi malas nak jawab.

Pak guard: Kesalahan, tak boleh parking kat sini. Tahun berapa ni?

Aku jawab lah aku student master.

Dia beri surat saman tu. Aku bagi jawapan terima kasih.Orang memberi, kena lah ucapkan terima kasih kan. Ye tak? Padahal tengah bengang. Bagi lah warning ke apa dulu sebab aku baru je sampai. Lom sempat pun turun lagi.

Pak guard: Marah ke? 

Aku jawab: Tak. (Dalam hati nak je jawab suka).

Dia tanya aku, jumpa boyfriend ke. Aku jawab lah aku nak cucuk duit. Takkan nak dating kat bank kot. Tanya aku asal mana. Aku jawab, Kuantan.

Lepas tu apa ayat dia, " Orang kuantan memang comel-comel ye". Aku diam je. Motif dia puji aku?

Nak saman, saman lah. Tak usah nak puji aku. Aku ni bukan jenis boleh puji. Tak pasal-pasal aku tak berpijak di bumi nyata.

Salah sendiri, padan muka. Aku malas nak jalan kaki pergi ke bank. Jauh tahu tak...

21 soseh-soseh:

tehr July 15, 2010 at 2:26 PM  

tak boleh ke
minta maaf ke..
minta halal ke..
apa2 ke..

Wanie-san July 15, 2010 at 3:00 PM  

hehehe laen kali cakap la..
"emm comel2 pon kena saman jugak pak guard..tak ada diskaun ke?hihi"

Amir Syahir July 15, 2010 at 3:17 PM  

ces..smpat lg ngorat makwe gua..

De'din July 15, 2010 at 3:25 PM  

jet lah sikit pakguard tu..
mna tau kowt2 dia cancel saman tu

AngahSayang2314 July 15, 2010 at 3:39 PM  

heheh ann garang la.. macam mana nak ada calon ...heheh
tapi kalau angah tengah marah pun malas nak jawab gak angah paham2

Anonymous July 15, 2010 at 3:56 PM  

ape pasal tak buay muka sweet...kompem tak kena punya..haha

~miSz HaNna~ July 15, 2010 at 4:20 PM  

wah..org kuantan comel2...knape tk merayu ngn pakguard tuh?...ckp la ape2 pon..sy RA ke RO ke fellow IIS ke...hehe...sure tk kene saman...cam aku...haha..

En. Reen July 15, 2010 at 4:29 PM  

saya sokong kata2 Sir Marcello sebab die slalu wat muka manja kat polis bg mengelak dikenakan saman..
tp polis tu telah memberi 2 saman kpd beliau..atas sbb wat muka mintak kaki~
waakakakak

Cik Zura July 15, 2010 at 4:58 PM  

ahahah..masih2 sengal rupanya pak guard utm ni...saje je nak kenakan ko tuh...hekeleh...pak guard tu pn..klu nk ngorat pn ckp jela...malu2 lak..tau la ko dh comey skrg kan an...hahhaha

redballerina July 15, 2010 at 6:50 PM  

senasib ouh. mcm harem kena saman tak pakai helmet. tak nak pulak 50 hengget

Aujinz July 15, 2010 at 8:30 PM  

Dah saman baru nak puji..
salah taktik tue..

lenkali puji dulu baru saman..
sila sampaikan pesan saya kepada Pak Guard tue..


gagagga..

. July 15, 2010 at 8:46 PM  

hahahaha... gua syak... pakgard tu nak kapelkan lu ngan anak laki dia

Berd July 15, 2010 at 8:53 PM  

lu nak kata lu comel kan. dah. wa setuju saja ni.

faiq July 15, 2010 at 9:51 PM  

hehehe..bgs2

NomborSebelas July 15, 2010 at 11:49 PM  

ekekekeke..taktik ngorat kot tue..lalalalaa






http://nomborsebelas.blogspot.com/

darkbatman July 16, 2010 at 1:59 AM  

haha.. ape daa pak guard 2.. ayat cam mengurat tp bg saman.. sape x tarik muncung.. ahaha.. bakar jer pondok par guard 2..

ftrhd July 16, 2010 at 12:27 PM  

orang kuantan comel? wahh bangga ar tu :p


- - -
Pendapatan Saya Dalam Blogging!

Mohd Naim July 16, 2010 at 4:57 PM  

mmg sengal la kena saman dkt bank tu, aku dulu sanggup parking dkt parking lot sebelah padang tu (skrang dah jadi bangunan rasanya) semata2 nak pegi bank..sbb tu aku selalu keluarkan duit banyak2 dan simpan dalam bank muamalat..senang nak parking bebe! huhuhu!!!

Izni July 16, 2010 at 5:15 PM  

pak guard ke abg guard? whehe :D bole minta diskaun kut..alang2 dh puji tu..

Ann July 18, 2010 at 11:24 PM  

@tehr
huhu takut ngn pakguard..

@wanie
ala dia puji slps bg surat saman, nk kate pe lagi..huhu

@hiro
haha sape awek lu ni..

@dedin
dh tulis pun...leh ke bantalkn saman tu? huhu tak berani lah nk mtk

@angah
tu la bengang, xleh nk consider lgsung...

@marcello
ala cmne nk wat muka sweet, bngang de, takut de...xde sweet dh..huhu

@hanna
tu la sengal gak kan...aishh nti aku guna alasan tu..huhu

@reen
oho ptut la mr marcello cdgkan taktik tu, rupanye mjadi...hehe tq reen

@zura
eh zura, bukn aku dr dulu dh comel ke..haha, ntah pak guard tu..sengal..mula2 buat muka serius..pstu leh lak camtu

@red
mahal dowh..50rgt..sini 25rgt je...

Ann July 18, 2010 at 11:30 PM  

@aujinz
tu la, kalo dia puji dulu br saman..leh gak aku ayat dia jgn saman...mcm tau2 je pakguard ni kan..huh

@pelat
dia muda lg lah..ptut pggil abg guard kot haha

@berd
wa terharu..thanks berd haha

@faiq
lu suka wa kene saman? huhu

@sebelas
taktik xmjdi..kalo cmtu

@darkbatman
lu tlg terbang ke sini..tlg bakar sama pakguard yg saman wa..huhu

@fitri
org2 kuantan sila bangga..haha

@naim
bank muamalat xde dah rasenya...entah bila ak pgi, bank tu dh xwujud kt situ...xtau lah kalo de bank lain lak

@izni
abg guard..hehe tu psl dia saman kot xpggil dia abng..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP