Dah lama tak demam

27 July 2010

Kali terakhir aku demam teruk tahun 2008. Definisi demam teruk: makan tak lalu, hanya satu suap je boleh masuk, terlantar atas katil, tidur sepanjang hari, mengigil, kejap sejuk kejap panas, takut nak mandi, badan jadi lebih kurus. Ada lagi nak tambah?

Apa ubatnya? Ini dia.


Enervon-C.

Aku dah amalkan lebih setahun vitamin ini. Bukan sahaja ada vitamin C tapi jugak kombinasi dengan vitamin B untuk membekal tenaga.

Kandungannya: Vit C 500mg; B1 50mg; B2 25mg; B6 10mg; B12 5mcg; Niacinamide 50mg; Calcium Pantothenate 20mg.

Selsema aku pun dah tak seteruk dulu.

ps: Amacam iza? Masih dalam pertimbangan?

7 soseh-soseh:

Sir Marcello July 27, 2010 at 1:30 AM  

aku setiap tahun akan kena demam yang teruk..diz year belum lagi..harap2 tak kena..

last year..salah sorang rakyat malaysia yang kena quarantine sebab virus apa tah...seminggu aku terpenjara!!

hiro July 27, 2010 at 1:54 AM  

demam n sakit penghapus dosa kecil..igt tue.

Ann July 27, 2010 at 1:58 AM  

@sir marcello
dulu pun ak kerap kene demam panas..bmigggu gak sakit.
lu ptut amik vit c ni...h1n1 kot? ye ke...

@hiro
kene demam slalu lah ye? hehe
demam biasa2 kena gak lah...tp demam panas ni dh lame xkena..bhya demam panas ni...

[noriza] July 27, 2010 at 7:54 AM  

wokeyy ti aku pi cari kat farmasi

tikiueeeee

Farid MOFASAD July 27, 2010 at 9:01 AM  

aku kalau demam..
aku doa banyak..

lepas tu sihat

ekekeke

AngahSayang2314 July 27, 2010 at 9:51 AM  

ye ke ann macam tue angah nak try la... mana tahu macam ann gak

sop July 27, 2010 at 11:05 AM  

ok guna vitamin tambahan..
tp duit lak yg rabak..
baik amalkan cara hidup yg sihat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP