Artis komedi 'serang' kerajaan

20 July 2010

Siapa lah artis komedi ni yang berani buat statement menghentam kerajaan. (Baca sini). Aku dulu pun penah jugak tulis status yang menunjukkan aku tidak puas hati kat kerajaan kat Facebook, dengan lajunya aku dapat respon dari kawan-kawan.

Diorang cakap berani nya aku buat statement berani tu. Nanti tak pasal-pasal kena ISA. Tambah-tambah lagi dengan harga minyak naik, siapa yang tak bengang. Pemimpin tak rasa kepayahan rakyat pasal diorang boleh claim harga minyak.


“Mungkin ini cara dia untuk cuba meraih populariti semula sebab kini semakin ‘suam-suam kuku’. Namun, tindakannya menghentam kerajaan secara berterusan menunjukkan dia mempunyai niat tidak baik.” Kata-kata itu antara luahan kesal orang ramai mengenai tindakan seorang artis komedi yang melancarkan serangan secara berterusan melalui laman web sosialnya terhadap pemimpin negara dan kerajaan sejak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pengurangan subsidi beberapa barangan keperluan utama, Khamis lalu.

Artis lelaki terbabit menulis lebih 10 komen dalam laman sosial itu dengan kecaman termasuk meminta rakyat menukar pemimpin.

Bagi mereka yang tidak sependapat, artis terbabit mengambil sikap ‘menyerang’ mereka dengan mendapat sokongan konco-konconya yang mempunyai pendapat sama.

Siapa artis komedi ni? Aku setuju saranan ditukar pemimpin. Najib Abdul Razak = NAZAK.

14 soseh-soseh:

Anonymous July 20, 2010 at 10:49 AM  

Aku tak fhm betul korang2 ni..asal barang naik harga, korang melenting salahkan kerajaan, pm..ko ingat kerajaan suka2 naik turunkn harga brg?ikut market n bajet la dol! mcm bapak ko jugak, bkn tiap2 hari bagi rm2 duit sekolah, klu takde duit terpaksa bg rm1. fikirlah la ngok

AngahSayang2314 July 20, 2010 at 10:59 AM  

angah bangkang gak barang naik tapi gaji tak naik apa kes????sob..sob..sobb

Ann July 20, 2010 at 11:01 AM  

@anony
masa zaman aku, ayah beri 50sen je, kmudian adik2 diberi rm1...adik2 aku zamn skng rm3...

makin naik dan bukan makin turun..dn taknah kurangkan belanja. kalo x, xmakan lah..takkn nk byr tambang je..

Anonymous July 20, 2010 at 11:03 AM  

naik harga minyak 5 sen nak tukar pemimpin... tipu rakyat tak yah tukar pemimpin lak??? terhangguk2 mcm awang senu kat ceramah2 dengar janji2 kosong... mana rm 1000 untuk anak selangor ke universiti??? mana janjinak turun cukai pintu 20%??? mana janji parking percuma??? mana tabung warga emas?? mana janji nak hapus tol negeri yang ditadbir PR??? mana janji nak tutup pusat hiburan??? mana janji CAT??? semua nak murah pi balik zaman batu la... nak kemudahan tip top tapi x mau berkorban langsung... konon susah, yg sebenarnya malas... org cina tak kisah pun naik harga sebab dia dah kaya... melayu dok nganga tulis blog tak berfaedah mcm kau... hantam kerajaan... time kerajaan bagi bonus tak plak puji... siap cakap gula-gula kan rakyat la... mentaliti kelas kebrapa ntah org mcm ko... dok lenggak asyik cari salah org mana nak datang duit??? dari langit ke??? atas alasan nak rakyat senang, kerajaan nak menanggung hutang berbillion2??? baik guna duit tu untuk bantu pendidikan... dari bagi kat gula ngan minyak tu... cakap lain kali guna otak jangan guna pala lutut... bertukar 100 pemimpin pun langkah ini tetap sama... akan jadi gak kenaikan... kerana NAZAK ni la malaysia keluar dari kemelut ekonomi... nak harapkan B.A.B.I. (brader anwar bin ibrahim)... alamat mati katak la... 1997 pun nak pinjam IMF.. bodoh...

Ann July 20, 2010 at 11:08 AM  

@anony
tahnks sudi baca blog bodoh aku ni...cheers!
aku pun mls nk bazir masa aku blas komen berapi2 ni..chow

Ann July 20, 2010 at 11:09 AM  

@angah
tu la harg2 barg2 naik...gaji bila nak naik. makin tersepit dowh...

un-ngok July 20, 2010 at 11:17 AM  

@anony... nampak sangat kau kurang berpengetahuanlah, tu sbb kau tak faham aka ngok. Kau tau tak, Malaysia yg kita sayang ni, banyak sebenarnya income dia. Tapi, mana pergi? Bukan nak kata, aku pernah dapat info from my close friend (indian guy), dia deal dengan org gomen, nak jual barang imported from Japan untuk jabatan dia. Harga kos 1 juta. Instead of department dia beli, org gomen ni nak beli sbb dia nak jual pada department dia 21 juta. So, duit siapa lagi 20 juta tu? Bukan ke tu duit kita semua yang sepatutnya cover kenaikkan harga mcm ni?......itu baru satu contoh. Kalau ada 100 orang mcm tu, apa macam? Lu pikirlah sendiri....ramai orang tak tahu. Satu lagi, kita ni pengeluar minyak masak (kau tahu tak fakta ni?) tapi kenapa minyak naik? Sbb kita tak boleh control minyak tu selepas kita barter trade dengan sukhoi untuk berapa tahun ntah....jadi, apa yg tinggal? sapa yg ngok?

MOFASAD July 20, 2010 at 11:25 AM  

anon... di jemput ke blog aku tok maki sama... meh datang ke link ini kalau nak maki aku gak..


http://mofasad.blogspot.com/2010/07/sila-habiskan-malam-ini-jugak.html

Sidratul Muntaha July 20, 2010 at 11:25 AM  

pnjngnyelah anon ni
pro BN ker?
adeii..
buka mata n buka jiwalah..
org lain merasa peritnya brg2 naik
nak2 yg ade ank2 kecik..
ckp pakai otak dan jugak tgk keliling..
bukan soal nak pikir kerajaan ker tak
ni soal kita yg pengguna nih.
sepatutnya kerajaan bantu,bukan kita angguk jer dan terima..
dah kerajaan tu yg memrintah dan emngatur.
utk bg rakyat senang n aman
ni klu menyusahkan rakyat,buat ape jadi pemerintah?!
turun jerlah..
buang masa jer kat atas tu
dahlah sume tua2..
dah 2 tiang pnggil dah sume
6 kaki lebar dan 3 kaki dlm..
to anon,org sekarang dah celik mata dan terbuka jiwa..
takdenyer na sokong membabi buta..
yg betul kita mmg amik,klu salah mmglah kena tegur..
ingat depa tu tuhan ker tak buat salah?tak boleh ditegur?
ape ke jadah..
tu sbb dlm al quran dah bgthu..
nak akhir zaman ni
byk beno pemimpin zalim dan bukan ahlinya (yg pakar dlm bidang tu) makin berleluasa.
tpi tak kisah klu ko nak terima ke tak sbb kat sini kita tak nmpk anon oi..
kat akhirat esok,ko sendiri yg mau sbb ape yg ko ckp tu patah blik kepada diri kau.
biar kita bersuara dari bersubahat.
nak ISA ke ape..
terpulanglah.
Allah tu maha tahu dan maha adil.

Wanie-san July 20, 2010 at 11:49 AM  

erkkk??terkedu baca komen anon..tapi sy selaku rakyat terengganu nak jgk tanya...Mana janji pemerintah di negeri terengganu nak bg RM1000 tuk rakyat terengganu yang masuk university?ada yg dapat ada yang xdpt.ada yg dpt sebab diorg dri keluarga yg kuat BN.tapi bg org yang nak kata parti pembangkang bukan nak kata parti penyokong pun bukan tapi tak dapat apa2??Penat2 pergi mintak sain sana sini aleh2 duit masuk dlm poket diorg..lesap g2 saja.pakai nama kitorg..apa kes???kwn aku ayah die sound depan2 diorg..asal diorg tak menjawab?lari lintang pukang?kalau xsalah nape lari?jgn pikir sebelah pihak je..Ko tu yg layak buka mata.Aku tak sokong mana2.bg aku Najib ok tapi dia di control oleh wife dia.dat's why jadi g2.Mahathir lagi better dari Najib sebab pemikiran dia jauh tak mcm Najib.Cuma Mahathir tak seimbangkan dgn agama sgt...
So...you anon otak jgn sempit sebelah pihak ko je...Pikir pihak satu lagi jugak.Harga brg naik mybe ko xkisah.Rakyat yg miskin keje kutip tin tiap2 hari mau cari duit gula naek 5sen pun effect wei...kalau ko sokong sgt gula naik ko derma la duit ko kat org2 miskin.kalau xjumpa org miskin aku boleh tunjukkan.
^_^
sori Ann..meluah perasaan disini..

Unknown July 20, 2010 at 12:18 PM  

eh! kjab nk terjah sapa artis komedi tu...

Anonymous July 20, 2010 at 1:26 PM  

akakaka...
gua tak kisah...layan jer kerajaan wa..
anon wa sayang lu...lu bijak..cuba create identiti bai..macam mana wa nak sayang lu ketat-ketat..
kurangkan sembang ketat..

wa sayang 1Malaysia...miyahaha

p/s: dulu time belajar..aku ada study pasal soal politic, economy etc..dan selalu jer menulis kat status fb..budak2 aku keja dok sebut ISA...vavi...last2 gua tunduk dengan kuasa ISA..

REMEDY KARUNG GUNI July 20, 2010 at 4:06 PM  

Pendapat aku pulak begini...sepanjang zaman perintahan BN moden ni...berapa kali kita kecapi barang atau minyak turun harga? ada tak lebih 5 kali? rasa aku tak ada.

barang2 tu semua nak naik harga tak kenal siap pemimpin...orang pertama dan kedua...kalau dia nak naik..tetap akan naik..

kita tukar kerajaan 100 kali pun...kita tukar pemimpin 100 orang pun...isu naik harga barang ni akan sama.

Sokong siapa, polilik mana...ideologi apa pun takkan menjamin harga barang akan dapat dikawal.

kalau kita berani...kita bagi pakatan pegang kerajaan masa PRU13...tengok...harga barang naik ke turun...tengok ekonomi rakyat baik ke tak baik...

Soal hidup secara harmoni sesama masyarakat berbilang kaum di malaysia ni lebih penting dari tukar kerajaan.

Aku sangat faham..ramai yang terseksa bila harga barang melambung naik...yang bergaji kasar xder hal...depa boleh senyum jer...bagaimana pulak nasib mereka yang kurang berada?

Sekali lagi...sekadar pendapat aku jer...Peace

un-ngok July 20, 2010 at 7:43 PM  

Peace Remedy...

Aku ni, bukan la bergaji kecil, tapi tak lah bergaji besar sangat. Tapi, kesian kat orang2 lain kat luar tu yg sememangnya kurang kemampuan dan terpaksa harungi masalah ni jugak. Bukan sikit, ramai (kena bukak mata kalau nak tahu...) So, kalau pikirkan diri sendiri, jadi la aku mcm anon aka si ngok tu.

Aku setuju lah dgn kau....cuma, pada pendapat aku, nampak mcm susah PKR nak handle kalau diorang memerintah sbb, banyak benda yg gomen sekarang ni dah buat dah tak boleh nak reset, contoh yg barter trade tadi... andaikan ada satu rumah, ada banyak bilik (represent kaum2 kat malaysia ni) rumah tu pulak dah teruk dinding dia..pecah sana, pecah sini...tampal sana, tampal sini, jamban tersumbat...piping pun berterabur...kat pintu masuk tu, cantik la kot (represent KLIA/KLCC etc) ....tetiba, kau dapat jadi tuan rumah...ish, jenuh nak betulkan semua tu balik....

back to the subject, sapa ek artis lawak tu?

peace

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP