Aku mula berniaga kecil-kecilan

24 July 2010

Hari ini, aku baru je jalan-jalan dari bilik ke bilik. Aku jual tudung syria dan shawl. Alhamdulillah dari 22 helai yang aku cuba jual, hanya tinggal 6 helai je yang belum ada orang beli. Not bad lah kan dalam satu hari.

Untung tu boleh lah tahan, nak kata banyak..tak ada lah. Nak kata sedikit sangat pun, tak ada lah jugak. Aku puas hati lah jugak dengan hasil dalam satu hari je.

Disebabkan persekitaran aku dikelilingi oleh pelajar-pelajar, jadi aku ambil peluang ini untuk cari sumber pendapatan tambahan. Sekarang ni, nak harapkan duit gaji je..tak cukup. Kena pandai cari peluang dan rajin.

Aku malas nak jual kat blog sebab masa aku tak tentu dan perlukan komitmen yang tinggi. Dengan kerja dan belajar lagi. Jadi jual bilik ke bilik ikut atas masa terluang aku.

Before ni, masa degree aku pernah cari duit lebih dengan buat bisness format dan baiki komputer kat kolej aku menginap.Cuma bertahan satu semester sebab perlukan masa yang banyak dan orang panggil aku tak tentu masa. Kadang-kadang aku tengah ada hal seperti tengah study.

Insyaallah harapnya bisness yang ni bertahan.

ps: Jual dari bilik ke bilik..boleh jugak bakar kalori.

21 soseh-soseh:

kaizen shinobi July 24, 2010 at 1:50 AM  

aq lak dalam proses, buat bisness printing... hehe

Anonymous July 24, 2010 at 1:52 AM  

pergh..terbaik lah!!

aku masih mencari2 jenis biz..untuk jenis besar terpaksa hold dulu..coz melibatkan modal yang besar...

btw, all da best =] sikit-sikit lama2 naik mercedes =P

gnesop July 24, 2010 at 1:54 AM  

bagus la dah mula berniaga.. plg best satu hari hampir habis.. mmg berjaya sungguh!

sop pun bercadang nak berniaga sampingan ttp blom ada idea.. rasanya dan 3 tahun dok pikir cari idea jer.. huhuhuh

redballerina July 24, 2010 at 1:59 AM  

semoga dapat untung banyak bergolek0golek ! :D

Berd July 24, 2010 at 2:24 AM  

hai pelajar degree.

Ann July 24, 2010 at 3:10 AM  

@kaizen
good...nti blh bkembang lg insyaallah

@marcello
jom meriahkan dunia bsness lak...9/10 rezeki dri bsness...jd jgn tangguh2..
mercedes? kalo diizinkan..hehe

@sop
alhamdullillah pcubaan 1st time kan
erm lama tu perancangan...msti plan tip top ni..smg jmpe bsness yg bkenan dihati

@red
tq red..amin, hrpnye cmtu

@jejaka
tq JA wpun msih awal lg utk ucapan tu

@berd
ak ex-degree lah berd hahak..

Unknown July 24, 2010 at 3:36 AM  

sikit hari lagi boleh bukak kedai nie..

Anonymous July 24, 2010 at 3:45 AM  

tue lah pasal aku belajar bisnes kat ipt dulu hehehe...

belum tertulis untuk aku meniaga kat atas sana..kalau ada pun..belum sampai seru...hehehe

Unknown July 24, 2010 at 8:27 AM  

waaa...ann dah start niaga, bagus2
selamat maju jaya dlm bidang ni..

hanie July 24, 2010 at 8:38 AM  

chaiyok2!!
usaha tangga kejayaan..
pelan2..dh ade market senang.. :)

Wanie-san July 24, 2010 at 9:46 AM  

bgus nye!
gud2!!
mesti terer repair komputer!

Aujinz July 24, 2010 at 10:22 AM  

fuh...
aku pun minat gak bisnes bisnes nie

azuan July 24, 2010 at 10:32 AM  

aku pernah jual topup..memang sekejap je habis..tapi dah malas le skang hahaa

MR.Z July 24, 2010 at 12:11 PM  

masyuk gak jualan tudung ni yek, banyak nampak orang jual kat blog juga.. btw semoga bisnes anda maju hendaknye. hehe

[noriza] July 24, 2010 at 2:47 PM  

yey bagus2

Tie HT July 24, 2010 at 5:47 PM  

salam singgah..bagus nye..kagum akak dengar ..keep it up n good luck 4 ur study

Linglung July 24, 2010 at 9:06 PM  

bagus derr..pandai lu cari duit..:))

Ann July 24, 2010 at 10:01 PM  

@diana
insyallah kalo untung bergolek2..hehe

@marcello
bgus lah lu blaja biz...mesti byk ilmu yg ko leh praktikkan...
ko kene cari seru tu..hehe

@yott
br je mula..thanks yer yott

@hanie
tq :) tu la..cuma nak taknak je rebut peluang...

@wanie
boleh lah skit...sbb blaja ngn org len, jd dh de ilmu..gunakanlah cari duit hehe

@aujinz
ape biz yg lu de?

@azuan
bgus lah tp jgn malas2..kene rajin..:)

@mr z
tq..hrpnye cmtu...semakin ramai yg wat side income...nk juga tlibat sama

@iza
tq..doakan ye

@tihara
thanks kak..baru nk mula je..nk bertahan tu yg susah...:)

@linglung
boleh lah ckit2...masih tgh fikir lagi apa biz yg leh dpt duit?

Cik Zura July 26, 2010 at 9:34 AM  

waahh ann...dah start bisnes...congrat2!!sama2lah kita yerr...

Cik Zura July 26, 2010 at 9:34 AM  

waahh ann...dah start bisnes...congrat2!!sama2lah kita yerr...

Mohd Naim July 28, 2010 at 10:08 AM  

wahh..bagus2...teruskan usaha!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP