Lemah?

15 June 2010

Delete

Blogger Frodo Baggins said...
merokok boleh lemahkan sperma bak kata parit buntar tp sikit2 xper arrr bg diskaun skit. ekekekeke >>___<<
June 15, 2010 5:36 PM
Delete
Sebenarnya rokok ni boleh menyebabkan sperma lemah.

Dulu..dah lama, adik lelaki aku ni mengadu kat aku. Dia cakap dia takut minum air soya. Lebih kurang macam ni lah dialognya.

"Aritu..ayah ar bawak balik air soya....aku tak amik pun. Aku terbaca minum air soya ni..sperma boleh jadi lemah. Aku takut nak minum dah sejak baca tu". Sambil buat muka gerun. Rupanya orang lelaki takut sperma jadi lemah.

Dia ni memang suka budak. Kalo ada budak datang rumah, selalunya dia akan usap-usap kepala budak tu. Pernah jugak dia cakap  selepas dia tengok tiga orang beradik ni (sangat comel)...katanya ,dia tak sabar nak kahwen nak ada anak sendiri. Umur pon lum masuk 20 tahun masa tu. Aku fikir, biar betul budak ni? Study pon tak habis lagi macam mana nak sara anak orang.

Malah adik aku yang bongsu and 2nd bongsu lebih rapat dengan dia. Aku jeles ok!

Agak-agak kan kalo aku bagitahu adik aku ni bahaya rokok sampai sperma boleh jadi lemah, dia berhenti tak? Aku rasa aku nak cuba lah. Tunggu balik kampung dulu.

17 soseh-soseh:

MOFASAD June 15, 2010 at 8:30 PM  

siot arrgghhh frodo!!! nama aku naek kat entri ini!!! celaka!!!

gayahahahaha

hanie June 15, 2010 at 10:06 PM  

ah..farid bab2 gini mmg laju!

Ann June 16, 2010 at 12:08 AM  

@farid
glamer skit name ko naik....hehe

@hanie
parit mmg cenggitu...muhehe

Shuk June 16, 2010 at 1:11 AM  

hmmm, tak tau pulak benda nih.sebab tak penah merokok..huhu~ cerita tu betul ke ann?minum air soya tu? adoi~

Ann June 16, 2010 at 1:18 AM  

@shuk
ye la kot...sbb frodo org kedua ckp bnda yg sama. lps dgr dari adik, de gak tjumpa artikel psl soya ni...leh lemahkan sperma, papepun bek google source yg blh pcaya...knp 'adoi'?

dila79 June 16, 2010 at 1:24 AM  

mana ada soya lemahkan sperm...dah memang sperm tu lemah...tak minum soya pun kalo dah sperm tu lemah...lemah lah jugak ....jangan salahan soya ok....tapi rokok yess...bukan sajaer sperm tapi segala2nya berada didalam keadaan yang bahaya.....

Unknown June 16, 2010 at 1:29 AM  

fuh! selamat sy x hisap rokok.... tp soya sy minum? sbb org kata byk khasiat? lps ni kena boikot jgk la soya... hmm..

Ann June 16, 2010 at 1:46 AM  

@dila79
dgr dri ckp2 org n tbaca artikel..kesahihan tu kene cari sndiri...tp setau aku, ada org laki de prob sperm dia mpuyai hayat lbh pendek dari sepatutnye...mybe faktor makanan, genetik n gaya hidup mcm rokok jgk..

@nick irfan
fuh selamat, tu kene cari kesahihan gak lah, jgn men boikot jer kan hehe...org ckp soya ni bek tuk pom n krg elok tuk laki2...

jejaka anggun June 16, 2010 at 3:34 AM  

soya bole buat sperma lemah? org jual air soya kat pasar mlm umah nih berderet jer anak2 dia....

Unknown June 16, 2010 at 11:32 AM  

wahahahahhaa...nak sperma kuat kena makan kurma banyak la..kurma bagus utk badan kita dari hujung rambut smpai hujung kaki..amazing~

My latest post:Kwn baik semua org

Ann June 16, 2010 at 11:37 AM  

@jejaka anggun
bkn ak yg ckp..ak tulis bdsrkan ape yg berlaku kt keliling ak jer...ape kate ko itvw org tu ape yg dia wat? hehe

@iqbalsyarie
kurma mmg dh jelas byk khsiat..mlh sunnah nabi tu...

Nasha June 16, 2010 at 1:13 PM  

Eh betul ke gitu? Sal merokok tu? Tp soya pulak bukan ke baik utk ibu mengandung. Boleh wat anak gebu dan putih, kata org ...

Ann June 16, 2010 at 1:15 PM  

@laili
br ni de tbaca...soy tak elok minum time mgandung (tkejut gak, igtkn mmg elok tuk org pom)..xigt ar knp...dn de gak tbaca soy tu wat ank gebu n putih, hnye mitos..wahuallam..

Unknown June 16, 2010 at 3:15 PM  

oh.. kurang elok utk laki je ker? la... sy dh kasi thu parent smlm dorg smua xnk minum soya dh... hehe

AngahSayang2314 June 16, 2010 at 3:58 PM  

salam ann angah datang jengah & follow ann

Shuk June 16, 2010 at 6:07 PM  

Ann,'adoi' sebab slalu minum soya..lol. lagi2 time nak dekat bulan puasa nih~

Nurain Hasan June 16, 2010 at 7:33 PM  

saya vote bagitau! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP