Kakak Yang Tak Best

16 June 2010

Masa sekolah menengah rasa nya. Adik aku pernah cakap aku ni kakak yang tak best. Tak ingat yang mana..Wan ke Mizi... ke dua-dua mengatakan benda yang sama. Sebab selalunya diorang ni sepakat. Apa alasan dia?

"Tengok kakak orang lain, semuanya tinggi-tinggi."

Oh aku jadi kakak tak best sebab aku rendah tak macam kakak orang lain. Aku ingat sebab aku suka marah diorang ke, arah diorang ke, bebel kat diorang ke....sebab rendah je??

Sempat lagi mengata ketinggian aku.

Aku dah grade rasanya masa ni. Pernah member mak aku ingat, adik aku Wan tu abang kepada aku. Aku dah gelakkan adik aku masa ni, tak pasal-pasal orang ingat dia lebih tua. Tapi kan, tiba-tiba je aku rasa awet muda. Ngeh3x.

Pernah jugak aku keluar berdua dengan adik aku Mizi(masa ni dia Form 5). Kitaorang masuk dalam sebuah kedai ni. Sambil tunggu barang, akak kaunter tu tanya aku,

"Boyfriend ke ni". 

Jawab aku, "Bukan, ni adik saya ni".

"Ye ker? Ala cakap je lah boyfriend". Masih tak percaya jugak.

"Betul lah. Dia ni baru form 5".  Penat tahu aku jelaskan. Akak kaunter tu masih-masih tak percaya jugak. Lantak lah.

Aku rasa faham kot dilema adik-adik aku tu, rupa diorang macam tak de ada kakak bila berdiri sebelah aku.

ps: Beza tinggi kitaorang kira-kira 25cm. 



13 soseh-soseh:

Shuk June 16, 2010 at 8:39 PM  

heheh..adik2 sy pn semua lagi tinggi dari shuk, de yang dh sama tinggi pn. tak ukur pulak brape beza tinggi kitorang :P

Hellioz June 16, 2010 at 8:57 PM  

comeyl la ni eyh?

gyaahahahaahahaah~

HI!
gyahahahahaah~

[noriza] June 16, 2010 at 8:58 PM  

aku pun penah kene :( nak teman adik aku beli kasut
org kedai tu ingat adik aku tu abang aku n nak bawak aku beli kasut sekolah :(

MOFASAD June 16, 2010 at 9:51 PM  

agak tinggi jugak lah!!! hahahaha






>>_________<<

makwe joni June 16, 2010 at 10:31 PM  

psstttt...kita serupa weh...
adhek ku disangka pakwe ku...
huhuhuhu

Ann June 17, 2010 at 12:10 AM  

@shuk
adik2 tu..laki ke pom? kalo pom lbh tggi tu...agak pelik disitu....hehe

@hellioz
kecik2...comel la kot...hikhikhik

@noriza
haha ko cm dak sekolah eh?ni tlbih awet muda ni...hehe

@farid
sape tinggi? aku? thanks...taknah2 org ckp ak tggi..

@citahruddin
haha kita sama...tu la, rasa cm jatuh saham pun de...huhu

Anonymous June 17, 2010 at 2:52 AM  

aku faham dilema ko...

hari tue adik aku and family turun semenanjung..

adik laki aku baru jer lepasan SPM...then one day kat tesco, kami pi lah timbang guna mesin penimbang harga 20sen tue...

tinggi aku lebey kurang 174cm, dan dia 180++cm..damn!! tak puas hati..selama nie, aku yang cover dia..but now, macam dia yang cover aku!!

and my little gurl..adik yang paling bongsu lepasan upsr...dah sampai bahu aku..mak ai..depa minum calcium jer ke???

AngahSayang2314 June 17, 2010 at 9:21 AM  

ann biasa la.. angah pun macam ann gak adik lebih tinggi dari kakak hehehe

Ann June 17, 2010 at 10:28 AM  

@marcello

mak ai, famili ko mmg de genetik tinggi eh...180++cm tu....
yg pom tu lg lah...baru upsr...tinggi btul mcm model..


@angah
tu lah..ak dh ckp kt diorang, biasalah lelaki tggi dr pompuan...diorang dh tggi 170++cm...takkan lah tinggi aku 180++cm kot...biasa lah keje diorng nk buli kakak sdiri...huhu

papabear June 17, 2010 at 1:11 PM  

pakai highheels yg tinggiiiii... :P

Anonymous June 17, 2010 at 7:27 PM  

ikut sebelah bapak aku kot...yang kesiannya..abg aku ikut mak aku...rendah jer dari kami..miyahaha

Cik Zura June 18, 2010 at 10:53 AM  

aann..kira aku bole la kot jd akak yg bes kpd adik2 ko ek...ahahah..tp, aDIK aku pn lg tggi n besar dr aku...hehehehe

jejaka anggun June 18, 2010 at 11:05 PM  

pompuan rendah bole carik laki tinggi. laki rendah susah sikit nak carik pompuan tinggi....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP