Kejadian di skrin besar

18 June 2010

Housemate aku suruh tulis kat blog pasal semalam. Ok la aku setuju. Tapi sikit jer lah aku nak share ok.

Semalam aku tengok game Argentina vs Korea Selatan kat skrin besar sorang je. Aku dah duduk. Tak lama kemudian seorang lelaki datang ke meja aku nak tumpang duduk kat meja aku.

Dia: "Saya selalu nampak awak datang hari-hari kat sini."

Aku."Ye la, saya sorang-sorang layan worldcup...mesti orang perasan kan". Akak gerai tu pun penah tanya aku..aku ni peminat bola ke.

Dia."Awak tak perasan saya?".

Aku geleng kepala. Aku memang tak cam. 2 kali dia tanya soalan tu. Agak pelik disitu kenapa mesti aku nak perasan dia.

Balik rumah, cerita kat housemate-housemate aku semua. Diorang bagi nasihat. Pasal lelaki tu banyak tanya aku. Aku cuma tanya satu soalan je "Keje UTM ke?". Sebab macam-macam tahu je pasal UTM. Patutnya orang tu tanya...aku tanya lah balik. Dah kena kaunseling dengan housemate semua. 

Macam kata mak aku, aku tak pandai bagi respons. Kalo mak aku tahu ni, mesti kena bebel gak..kalo macam ni lah cara aku, bila nak jumpa jodoh.

ps: Bila lelaki tu datang duduk kat meja aku, aku mengigil. Tangan aku terketar-ketar macam kena penyakit Parkison.

23 soseh-soseh:

AngahSayang2314 June 18, 2010 at 1:58 PM  

ann kalau nak kenal orang jgn macam tue nanti org pun tak suka tau.. hehehe tapi ann nie bagus lah sebab bukan semua perempuan yg suka bola tau???

Unknown June 18, 2010 at 2:21 PM  

huh! dia nk ngorat akak la... ehem2... hehhe eh! akak minat bola ke? wah! x sangka plak? sbb jarang pmpuan minat bola? hehe


p/s=wah! kita sama la kak sy pun klu pmpuan dtg terketar2 jgk? hehe

Cik Zura June 18, 2010 at 3:25 PM  

ann..hahha...wah2..ada org duk perhatikan ko la...dia berminat la tu..pe lg..haha..tp aku aku agak pelik, cmne ko bole tgk bola sorang2 kt mamak...klu aku, segan+mati kutu dah...adeh...mlm ni g lg tau ann..mn tau jmp mamat tu lg...beramah mesra lebih2 skit tau..hahaha

Cik Zura June 18, 2010 at 3:25 PM  

ann..hahha...wah2..ada org duk perhatikan ko la...dia berminat la tu..pe lg..haha..tp aku aku agak pelik, cmne ko bole tgk bola sorang2 kt mamak...klu aku, segan+mati kutu dah...adeh...mlm ni g lg tau ann..mn tau jmp mamat tu lg...beramah mesra lebih2 skit tau..hahaha

De'din June 18, 2010 at 5:12 PM  

huh..
ada secret admire..

jejaka anggun June 18, 2010 at 11:07 PM  

x minat bola. x kenal langsung sapa player negara mana. kenal ngan ronaldo ngan beckham jer itupon sebab dorg jadik model suar dalam.

Unknown June 19, 2010 at 12:53 AM  

eh! ape jd selepas tu? org laki tu x minta no akak ke? hehe

ftrhd June 19, 2010 at 2:24 AM  

takpe..lepas ni rajin2 lah buka mulut ek hehe :)

Firol June 19, 2010 at 9:22 AM  

ayat baik tu.....alah kawan2 laaa

Wanie-san June 19, 2010 at 1:32 PM  

hehehe ni mesti mcm rumate saya...org tanya sepatah..die jwb sepatah...kdg2 bengang gak..hehehe

Ann June 19, 2010 at 6:30 PM  

@angah
tu la, nti aku akan cuba berubah...:D
dh layan bola dari kecik lg..ikut prgai ayah..hehe

@nick
org nk bkwan jer kot..sbb ssh kot nk tgk pompuan layan bola
eh nick pun sama ngn akak? haha

@zura
well org perhatikan kot sbb aku pom sorang2 lyn bola...tu yg org perasan
kalo dh minat, 2game bturut2 pun aku leh layan sorang2...best tau haha tp ak taw ko xminat kan...hehe

@de-din
saje kot org tu nk korek2 knp ak leh minat bola

@jejaka
aku tak taw lak diorng model suar dlm...haha

@nick
nama pun xtau...

@fitri
tu la ak akan cuba beramah....tq ;D

@firol
orait, ku akan cuba anggp kwn2 je...

@wanie
yer la kot kcian org tu.....org tu cuba nk bukak topik lain selain bola, tp ssh nk fokus psal dlm otak... bola je

MR.Z June 19, 2010 at 7:05 PM  

lelaki tu nak tackle awk la tu. hehe..
tapi dah respon camtu. laki tu pun blur kut.hehe.. gurau je :P

darkbatman June 20, 2010 at 7:17 PM  

hahaha.. klaka ..
erm.. x bertuka num ker? biase laki byk tye 2 dh berminat la 2..tp klau bab jodoh, smpai mase, kita dpt jgk xkire cmne pun perawatakan kita cz sumenye di tgnNya..

Anonymous June 20, 2010 at 11:32 PM  

yang laki tue dok mencapap buat apa?? layan game r..nie nak usha gadis plak..

ek?

salah memberi komen...kesian mamat tue..dia baru nak jatuh hati..mungkin dia mencari gadis yang minat bola...miyahaha

rashid June 21, 2010 at 12:12 AM  

KAt UTM??layan mamak mana??sapiah? Aliff...haha...tak pernah nampak plak gadis lepak sorang-sorang...haha

Ann June 21, 2010 at 12:17 AM  

@mr z
ye ye je..haha
o tu lah yg org len ckp...nti org igt kita xbminat nk kawan..orait len kali ak akan beramah

@darkbatman
name pun xtau..ye ke cmtu? ermmm
tu lah kalo dh jdoh, smp jugak kan..yg ptg org tu terima lah diri kita seadanya

@sir marcello
dia mmg nk lyn game ar tuh kot...kene sangka baik, ye lah tu dh jatuh hati, takkn cepat sgt kot..haha

@rashid
tu kat taman u...ni layan kat tmn sri pulai perdana...kat SOBB

botak June 21, 2010 at 1:38 AM  

ni mamak safiah kat taman u tu ke ape??layan ayam penyek kat restoran penang laa kak..situ ade skrin jugak..hrga pun cuma RM4.50 je..yg paling penting, akak yg amek oder tu comel!

Ann June 21, 2010 at 1:48 AM  

@botak
mana tu, ak xtau lak plak..safiah tu tau lah kt t.u..
tp bkn tgk kt t.u pun, kt tmn sri pulai
pom wat pe, ade abg hensem tak? haha

Anonymous June 21, 2010 at 4:22 AM  

dah dia kata selalu nampak ann...hahaha

botak June 21, 2010 at 3:04 PM  

haha sory lah kak..
abg semua dah ade..
ane kat kedai mamak tu kan ade..
ape salahnya..
haha

Ann June 21, 2010 at 10:09 PM  

@sir marcello
ooo tu maknyenya bminat lah ye?hehe

@botak
ala takpe...akak guraw jer lah...ane kdai mamak tu watpe....wat borak2 smbil tgk bola, boleh lah...hehe

[noriza] June 21, 2010 at 11:31 PM  

tkpe ann..musim bola ni ade many days lagi ...u go girls..actlly in my opinion : kawan ler weh..pasni takyah pening nak pi tengok sensorang..pi asing2 pun takpe..janji jumpe mane2 <--haha aku da merapu

*time ni le nak dapat kawan sehati sejiwa beb..means yang sama minat..tak semestinya kawan siyes2 (but ape slhnye :) )

*mane la tau dari skrin besar + air secawan kedai mamak membawa ke kanopi besar dan nasik minyak..hehe

Ann June 21, 2010 at 11:50 PM  

@noriza
td jmpe lg...hehe, tu ar kwn2 jer lah, best gak ade geng leh borak psl bola ni...bosan tau tgk sorang2...xleh nk share feeling...hehe

betul tu beb, menmbhkn kenalan...haha tu jauh lagi, lom leh ckp pape lg...sbb lum kenal lg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP