Jam tangan Pemberian Ayah

20 June 2010

Masa aku darjah 6, famili aku keluar jalan-jalan kat bandar kuantan. Ayah aku berhenti kat luar kedai jam dan tunjukkan koleksi jam yang terpamer dalam cermin kat aku. Ayah aku cakap nanti bila aku Form 1, ayah aku akan belikan jam.

Bila aku form 1, ayah aku kotakan janji belikan jam. Aku memang tak ingat janji ayah aku tu. Tak sangka ayah aku sanggup beli jam semahal tu, RM100++.  Ayah aku hanya berniaga batu masa tu.

Bila ayah aku tanya aku suka tak jam tu. Aku cakap aku suka, padahal dalam hati aku tak suka sebenarnya. Tak baik kan aku. Jam tu ala-ala ladies. Aku ni taste lain sikit. Maklumlah aku ni brutal. Ayah aku nak aku jadi ladies tapi aku ni kasar macam lelaki. (Sekarang ni aku cuba jadi ladies)

Sekarang ni, aku tak tahu jam tu kemana. Setahun jer aku pakai. Habis bateri terus dilupakan. Macam tak hargai langsung pemberian ayah aku. Aku akan rasa sedih bila teringat...kenapa lah aku tak jaga jam tu elok-elok.
 
Tapi aku janji aku akan balas jasa ayah yang tak ternilai harganya. Mungkin sampai bila-bila pun aku tak mampu, yang pasti hanya doa yang aku mampu panjatkan untuk kedua-dua ibu bapa ku.

ps: Dalam adik beradik, aku sorang je yang penah dapat jam semahal tu. Anak sulung lah katakan. Kalo yang lain tahu, mesti jeles kot. Haha..

20 soseh-soseh:

makwe joni June 20, 2010 at 11:20 PM  

hahah..sikit lg nk sama lh cita kita

tp jam yg ayah aku beli tu mmg tahan lama wo..dr aku form 2 sampaiiiilah aku kat poli....

skrg dh rosak...tp aku simpan lagi...

hoho...gilak sayang sama itu jam

Anonymous June 20, 2010 at 11:26 PM  

aku dah berapa kali diberi jam yang mahal...memang dasar tangan takleh lekat jam kat tangan...hilang or rosak perkara biasa...ades

papabear June 21, 2010 at 12:16 AM  

acri la jam tu sampai dapat :) and happy fathers day!

botak June 21, 2010 at 1:34 AM  

batu ape ygayahnye berniaga masa tu???

Ann June 21, 2010 at 1:45 AM  

@citah
bgusnyer smp skg ko jaga..kalo lah leh putar masa balik, ak nk smpn elok2

@sir marcello
bak sini satu, bg kat aku..hehe

@papabear
tu la mybe mak tau kot...orait tq, n hapi fathers day too!

@botak
batu mcm zamrud..lg ak xigt dh, yg batu org laki biasa pakai tu...

ain fathihah fhm June 21, 2010 at 7:36 AM  

ayah awak meniaga batu cincin kot?
hehe.

saya pernah dapat beg sandang kulit yg harganya dkat 1rts jugak..

tp masa tu, belum terasa nilai sebenar hadiah mcm tu...huhu skrg ni dh entah mana beg tu..

bila baca entri awak ni, terasa menyesal pulak tak jaga beg tu elok2

AngahSayang2314 June 21, 2010 at 12:29 PM  

ann biasa kalau anak sulong mesti di lebihkan dari ya bawah2 dia angah pun macam macam adik2 ann gak

ftrhd June 21, 2010 at 12:39 PM  

jaga lah ayah tu selagi masih ada :)

darkbatman June 21, 2010 at 2:35 PM  

untung kamu sbb ayah masih ade.. bleh panggil dia ayah n salu tgk dia gelak n jaga kamu..
saya sangat jeles! heh.

ape pun, selagi dia ade, jaga dia sebaiknye sbb bile dh xde nt, rndu yg byk mane pun xde gune sbb dia dh xde dpn mate..

hanya doan jer mampu disedekahkan..

botak June 21, 2010 at 3:01 PM  

ooo sekarang xde jual lagi ke kak? abg aku baru nak berkecimpung dlm pemakaian batu2 mcm tu..aku kureng minat lah kak..dkt jb ni x tahu nk cari kat mana..hehe

Unknown June 21, 2010 at 4:59 PM  

wah! bestnyer akak! sy yg paling mahal dapat cincin ayah bg masa besday sy 20 ringgit jer... sy mmg ske pakai cincin hehe dan sampai skrg simpan lagi...

Ann June 21, 2010 at 10:04 PM  

@ain
aah batu cincin...tu la kan, satu2 hadiah yg penah dpt...myesal xjg elok2. agaknye manusia hnye sedar bila dh khilangan...

@angah
jd anak sulung mmg dpt lbh phatian, tp hrpan pun tggi gak..tu yg tensen kdg2

@fitri
yep insyaallah sama2 lah kita..

@darkbatman
sowi kalo n3 aku ni wat ko sedih...tu la slgi diorng de, jengul lah diorng slalu kn..tp ak ni jrg2 balik kg....2 3 sebulan sekali je balik...

@botak
ayah akak dh lame xjual dh..tp kt area kuantan byk gak pjual batu ni kt kaki lima...dtg la kuantan..hehe

@nick
yg ptg bukn harga hadiah tu...tp nilai pmberian oleh ayah...mmg sgt bhrga...bgus nye nick smpn smp skng..jg elok2 tau..jgn myesal nti mcm akak...

De'din June 21, 2010 at 10:36 PM  
This comment has been removed by the author.
De'din June 21, 2010 at 10:39 PM  

x pernah dapat jam mahal lagi
lagipun saya x minat pakai jam
sbb tu ayah saya x belikan..
:)

tasekM June 22, 2010 at 11:45 AM  

aku umur 10 tahun dah tak de ayah. kesian, kan aku...?



.

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ June 22, 2010 at 12:59 PM  

pape pon kasih seorang ayah tu sangat bernilai walaupon tak setanding kasih seorang ibu,..tol tak?

Lovely Bella June 22, 2010 at 1:26 PM  

huhuhu tetibe mode tensi2 hilang.. tetibe jadi mode sedih plak.. huhu dulu ayah pun ade adiah kan jam.. same gaks x suke sbb ladies sgt.. tp last2 jam tuh jatuh kt jalan.. pastu kete lalu.. pecah dah cermin jam tuh.. huhuh

rizputra7 June 22, 2010 at 6:37 PM  

sama ler..ayah saya pon kasi jam...tapi zaman tue fesyen jam bentuk empat segi..yg penting jenis casio tue..ayah memang terbaik

.aira. June 23, 2010 at 2:03 AM  

HAHA, seronok nye lah, ade jugak dapat jam dari ayah, tapi murah je lah, yg seploh doploh hinggit tuu xD

walau rusak habes btri cermin pecah *ganas kan ? masih simpan, terase sedih kalau hilangkan :)

jempot lihat blog and tingglkan jejak anda di entri ni :D
aiz batu campur - tips mengelakkan perut buncit, haha

Unknown June 23, 2010 at 12:09 PM  

eh! hari bapak ari tu akak x kasi hadiah ape2 ke kt ayah? hehe sy x kasi ape pun cuma kakak sy belanja KFC kt ayah... hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP