Wajah di Langit

04 May 2010


Seorang pelancong British terambil gambar yang ada wajah di langit. Gambar ni di ambil dekat Geraja Santa Maria della di Venice Itali.

Dulu-dulu masa aku kecik, ada seorang kawan bagitau jangan tengok langit lama-lama. Nanti akan nampak muka syaitan kat langit. Aku pernah jugak cuba-cuba tengok langit, tapi kejap je bertahan. Takut.

Kalo dah budak, budak jugak. Memang mudah terpengaruh. Entah betul ke tidak, main percaya jer.

Mak aku pernah larang aku dengan adik-adik aku bercakap 'aku kau' masa kecil dulu. Disebabkan kitaorg masih guna perkataan 'aku kau', mak aku cerita kalo guna 'aku', tengah-tengah malam akan muncul hantu paku kat atas atap. Aku dah bayangkan hantu tu penuh dengan paku-paku kat seluruh badan dia.

Sampai sekolah, dengan penuh semangatnya bagitau cerita ni kat kawan-kawan. Ada sekali tu, tengah-tengah malam, dengar ada bunyi kat atas atap. Terus tarik selimut. So tak cakap 'aku' dah lepas tu tapi berapa lama sangat lah bertahan.

ps: Ntah-ntah kucing jer. Tapi aku tak paham, kenapa mesti mak aku guna 'hantu paku'? Aishhhh....

6 soseh-soseh:

tasekM May 4, 2010 at 4:21 PM  

mak aku pun sebut hantu paku gak...

berd May 4, 2010 at 4:41 PM  

ape kaitan wajah dilangit dengan hatu paku?

itu lagi aku tak paham.

Ann May 4, 2010 at 4:45 PM  

owh..aku igtkn ni hanye rekaan mak aku...
jd wujud kah? huhu

Ann May 4, 2010 at 4:48 PM  

aku tulis jer ape yg muncul kt kpala aku ni padahal mmg nk tulis psl wajah yg kt langit jer...

ps: ptutnyer tajuk jd "wajah dilangit" dan "hantu paku" kan..lantaklah..

ASaDa RyutaRo May 4, 2010 at 6:03 PM  

hahahaha.. xpernah plak dgr ada hantu paku.. tp bgus juga didikan tu. so xde la guna "aku kau" kan..

hurm.. tp skrg leh lg ke guna? jangan nti masa anak2 kecik g skolah kena gelak ngn kwn2 dia yg lain pasal citer hantu paku..

err.. betul ke kisah pasal langit tu? hurmm.. act ada larangan tido menghadap langit luas, sbb takut nti kena berak ngn burung yg terbang. erkk!

kalau pandang langit lama2 nti akan pitam..

Ann May 4, 2010 at 6:41 PM  

ntah la, mybe rekaan jer kot...haha, tu ar dak2 skng ni dh advanced len mcm ckit...bygkanlah bnda masa darjah 6..aku xtaw, adik aku yg bgsu brumur 6 taun..dh taw...aishh...malu2.huhu

wahuallam, bnda ni mcm dh mrebak dikalangan kwn2...ntah dr mane sumbernye, kecik sgt time tuh..sume bnda men tima je. penah pitam ker? haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP