Bila manusia mengubah ciptaan tuhan

24 May 2010


Gambar diorang semasa muda pada tahun 1980. Bukannya tak hensem pun. Boleh la tahan kan daripada yang dibawah ni macam makhluk asing.


Ni rupa diorang setelah 30 tahun. Diorang ni sangat addict dengan plactic surgery sampai hampir tak dikenali ketika majlis red carpet. Diorang ni personaliti tv Perancis dan dikenali sebagai Igor dan Grichka Bogdanoff.


Ni lagi menakutkan. Bimbang si suami hilang minat terhadap dia. Jocelyn Wildenstein ni bekas isteri kepada mendiang billionaire, Alec Wildenstein mendorong dia terlalu obses dengan plastic surgery ni.

Geli dowh bila tengok gambar ni. Heran jugak dengan manusia yang terlalu taksub dengan plastic surgery dengan benda botox2 ni. Makin tak cantik ada lah. Pelik semacam jer aku tengok. Makin pelik bila ada umat islam yang taksub benda-benda macam ni. Berhenti lah.

Tak usahlah nak lawan ciptaan tuhan. Ciptaan tuhan jugak yang paling sempurna dan takde manusia yang boleh lawan. Bersyukur jer lah apa yang ada ok?

Aku ada baca. Ikut sefahaman aku, bagi yang terlalu taksub dengan bagaimana rupa diorang dikenali sebagai body dysmorphia. Diorang ni lebih perlukan rawatan psikologi dari plastic surgery ni untuk berhentikan sikap terlalu fanatik terhadap rupa diorang.

ps: Aku rasa kene post gambar-gambar macam ni banyak-banyak. biar diorang takut nak buat benda-benda mengarut macam ni.



4 soseh-soseh:

hidayah May 26, 2010 at 4:51 PM  

ish ngeri je kn tgk...

Ann May 26, 2010 at 11:41 PM  

kita yg tgk ni ngeri...tuan empunyer badan lak tak rasa kot..

botak May 27, 2010 at 12:31 AM  

mcm hantu pun ade..
huuu...

Ann May 27, 2010 at 12:39 AM  

tu ar mcm antu pun de, mcm alien pun de...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP