Bila jumpa si dia

26 May 2010

Macam-macam keadaan dan cara bila kita jumpa si dia.

Ada yang jumpa masa zaman belajar. Ramai kawan-kawan dah ada empunyer masa zaman belajar ni. Ada yang sampai ke jinjang pelamin.

Ada yang jumpa masa zaman kerja. Ada lah beberapa kawan aku kat rumah ni. Alhamdulillah rupanye jodoh depan mata jer kan.

Ada yang jumpa dalam dunia maya. Contoh nyer YM dan web cari jodoh. Ada kawan-kawan aku yang jumpa dengan cara ni. Alhamdulillah ada yang dah bertunang dan yang dah kahwin pun ada.

Ada yang jumpa melalui kawan. Kawan aku yang sorang kat rumah ni dah declare minggu lepas selepas sebulan berkenalan. Insyaallah dalam perancangan nak ke jinjang pelamin.

Ada yang antara kitaorang termasuk aku mengeluh bila lah nak jumpa si dia masa dulu. Dan sekarang ramai antara kami dah jumpa pun. Erm aku lah jer lah, bila lah agaknya nak jumpa dan macam mana lah orangnya.

Disebabkan aku ni agak brutal dan pernah bercita-cita nak jadi tomboy masa kecik dulu, ada kawan yang cakap aku ni akan jumpa yang romantik. Ada yang cakap aku akan jumpa yang lembut. Harap-harap bukan yang 'aaauuwww' tu tahu. Lembut tak per. Ada yang cakap aku ni akan jumpa yang manja, sebab mesti boleh masuk dengan aku. Pandai-pandai jer diorang buat spekulasi ek. Aku suka lah budak-budak yang manja tapi orang dewasa? Wahuallam, aku tak tahu.

Aku telah dibrainwash oleh kawan-kawan kat rumah ni supaya luaskan pandangan bermaksud luaskan kenalan. Macam-macam diorang bagi solution kat aku. Ada tu siap nak bagi pak arab kat department dia sebab pak arab tu nak kahwen dengan perempuan melayu. Kawan aku ni bergurau jer. Kalo serius pun, tak mahu aku.

Aku ni puji jer Brad Pitt handsome, Takuya Kimura handsome, Hero-hero korea tu cute miut tapi taste aku tetap melayu jugak. Tapi kalo dapat sehandsome Brad Pitt, orang cakap jodoh jangan ditolak kan.

Aku rasa diorang risau kot diorang semua pergi dating tinggalkan aku sesorang kat rumah. Takper aku boleh layan TV dan dunia blogging ni. Jangan risau k.. :)




21 soseh-soseh:

chuck May 26, 2010 at 2:06 AM  

aku dari dulu sampai skunk minat tomboy...tapi kawan2 sume xsokong..nak wat camne, dah aku minat poman camtu...xreti la nak romantik2 ni..wakakaka

Ann May 26, 2010 at 2:46 AM  

eh de gak laki suka pom tomboy...pelik tuh, so selamat la pompuan2 tomboi kt dunia ni dlm nk mcri jodoh...hehe, org ckp kalo xsuka romantik akan jumpe yg romantik...so ko kene blaja la ek..kuikui..

hanie May 26, 2010 at 8:55 AM  

hahahah...jgn cari yg sama perangai, sifat, minat dgn kita..sbb mmg jahanam. dan cepat boring. xde mende baru boleh buat.
bila org yg bertentangan dgn kita, br mcm saling melengkapi. kekurangan masing2 dilengkapi dgn kelebihan memasing.

sekian nasihat dr. dokter lerv yo!

hahahahha =P

norfarariyanti May 26, 2010 at 10:52 AM  

glemer kawan2 serumah ann, sume ann announce perkembangan diorg kat cni..haha..ade tu ann, cume mgkin lmbat je, mgkn Tuhan nak bg ann yg terbaik n terus kawen, takyah jumpe yg mcm2 n nak try2..haha

areltzsenseiblogspotcom May 26, 2010 at 12:11 PM  

ala ann..klu dh jodoh xkan kemane2...jgn sekali2 mencari jodoh..sbb tkot nnti tersalah pilih..bia jdoh dtg sendirik..Allah maha tahu..Die taw ape yg Die wat..setiap yg Allah tentukan de hikmahnyer..kan??kn??

Ann May 26, 2010 at 12:24 PM  

terima kasih dr lerv..hahak...

wa sokong sama lu....boring la beb semuanyer sama jer kan....lagi satu ak nk tmbah, bila blainan perangai, kdg2 leh gaduh manja tau, time ni lah pujuk memujuk...makin lame makin sayang...haha..

Ann May 26, 2010 at 12:26 PM  

lom glamer lg psal aku tak sebut nama diorang...haha...

semua org dh dtentukan jdoh masing2 kan....tu ar aku hrp aku nk bcinta leps kawen, xmo cinta bagai nak rak b4 kawin ni, takut lps kawen...perasaan tu dh biasa...

hemy May 26, 2010 at 12:30 PM  

susah la cmtu..laki cm brad pitt tu aku..tp aku dh kawin..camne?

Ann May 26, 2010 at 12:32 PM  

cmne nk jodoh dtg sendiri....ermmm usaha yg aku mampu bdoa jer la moga2 jodoh cepat dtg, nk mncari aku malas ckit....
memang betul, semua dalam perancanganNya...kita kene usaha, doa dan tawakal jer lah.

Ann May 26, 2010 at 12:33 PM  

aku nak brad pitt yg yg single mingle...xmo bkgsi..hahak..gatal eh nk pasang lg satu...hehe

Mr.Z May 26, 2010 at 4:18 PM  

harap2 dapat la jodoh yang sesuai yek..
tapi jangan anggap jodoh tu memang ada dan tunggu je, usaha pun kena ada juga kan :)

Ann May 26, 2010 at 11:40 PM  

thanks eh mr. z...
aah tol tu, tp mls ckit nk usaha ni...nk kawen tp mls nk usaha..cmne tu?

botak May 27, 2010 at 12:02 AM  

salam..
jodoh dan pertemuan urusan Allah..
harap bersabar ye..
hehe

Ann May 27, 2010 at 12:22 AM  

wsalam
yup hanya Dia yg tau...
msih blh bsabar lagi haha :P

aphids May 27, 2010 at 12:41 AM  

xpyh pnt2 cari. aku available. nak? ahahahhahahaha

Ann May 27, 2010 at 12:43 AM  

dtg umah jumpe mak ayah...ada bran? haha

nick irfan May 27, 2010 at 1:58 AM  

ape2pun smoaga akak cepat dapat jodoh... amin,.... hehhee

hanna May 28, 2010 at 5:39 PM  

aku tergolong dlm kawan yng mane ek?...kite seangkatan kah?...hukhukhuk...

usaha tangga kejayaan ann...jgn malas...kalo tak rajin tkpe...hehe...

moga2 dipermudahkn jodoh ann...:) sorang tuh sebulan knal dh declare, ann nnti insyaallah seminggu jek...
untuk kita jatuh cinta tkperlu masa yang panjang...sekali pandang terus tahu...itu la jodoh kita...

Ann May 31, 2010 at 11:35 AM  

amin.......:)

tq nick..smg doa nick tu tmakbul..

Ann May 31, 2010 at 11:44 AM  

aah kita seangkatan lah jon...haha, hope kita tkeluar dr kategori ni

insyaallah smg jdoh kita dpmudahkan...:)
tu ar hrp cita2 aku nk bcnta lps kahwin tcapai....ok nti aku perhatikan org2 dsekitar aku..hehe

aque July 24, 2010 at 9:55 AM  

lebih baik sendiri.. x terikat ngan sape3.. nak wat ap pown boley.. nak kua ngan sape pun boley.. as long as kite tahu batas2 kite kan... muahahahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP