Kuatkan Semangat Aku

21 April 2010

 Gambar hanya sekadar hiasan

Buat pertama kali nya, iaitu 11-13 May 2010 aku akan bentangkan paper kat Conference yang akan diadakan di Prince KL Hotel & Resisdence kat Kuala Lumpur.

So scary. Peserta-peserta yang datang tu dari pelbagai negara, dan aku akan bentangkan di hadapan diorang semua. Dah lah english aku merangkak-rangkak. Bila Ketua Project aku mintak aku bentangkan, first reaksi aku ialah "Ahh..." (dalam hati je la). Terkejut. Katanya, dia nak bagi aku pengalaman. Dari sudut positif, aku pun terima lah, bila lagi nak kumpul pengalaman macam ni kan. Aku kene bina keyakinan dari sekarang.

Dia ada tanya aku sama ada aku boleh pergi sendiri. Aku jawab, "Tak boleh, takut...". Aku rasa aku tak mampu nak pergi sendiri sebab aku tak biasa dengan KL, lagi-lagi bukannya pergi jalan-jalan. Kalo aku pergi sendiri, aku kene berhadapan dua perasaan takut aku iaitu KL dan bentang. So aku nak seseorang temankan aku. Mujur lah Ketua Projek nak temankan.

Aku dah mula gementar ni. Dah lama aku tak bentang di hadapan ramai orang. Kuatkan lah semangat aku.

P/s: Mana lah tahu jumpe seseorang kat sana kan. Niat sudah terpesong.



12 soseh-soseh:

Fara FarSha April 21, 2010 at 8:56 PM  

tahniah..akhirnyer...buat dono je mase present tu ann..kat umah tu kan ade pakar presentation,p la rujuk pade yg pakar..hehe

Ann April 21, 2010 at 9:41 PM  

@Fara FarSha

oho itu sdh pasti, kene amik tips apa yg patut, ko pun pakar kan...ade ape2 tips nk kgsi tak?hehe..

Firol April 21, 2010 at 10:02 PM  

takpe belajar...

Ann April 21, 2010 at 11:37 PM  

@Firol

yup firol, thanks...

Mohd Naim April 22, 2010 at 7:44 AM  

la...xkan selama buat master ini 1st time present paper ?? selalunya org buat master...1st sem 1 paper (intro dan citer literature review) , 2nd sem lagi 1 paper..kira setiap sem 1 paper la present...

tapi kalau xde budget, xleh nak buat apa la kan..hehehe..

nak takut apa, KL jer..bukanya NY ker, London ke, Beijing ke, Moscow ker...


apa2 pun, gud luck Ann, make audience impress with your research and presentation.

mcm mana nak buat presentation yg bagus ? watch this tips :
http://www.youtube.com/watch?v=8BP2HlNmRJ4

~miSz HaNna~ April 22, 2010 at 9:37 AM  

jumpe seseorang?..jumpe aku la tuh...hehe...gud luck...!!..sure ko bleh wat nye...dgr la nasihat oakar ek kt umah tuh..hehe..

Ann April 22, 2010 at 11:05 AM  

@Mohd Naim

1st sem aku dah ade paper, tp sbb aku dh convert pd partime master (knp aku tukar?..pjg citernya) n tukar tajuk...so agak lambat lah aku nk buat paper. lgpun supervisor aku suruh student dia tulis paper, yg tukang presentnya dia, thats why lah aku tak penah present lg kt conference.

yang aku present ni bukan master, tp research keje aku..aku buat 2 research dalm satu masa..tp dua2 bkaitan image processing cuma skop yg lain lah. nasib bek lah ketua projek aku ni bukan macam supervisor aku tuh. kalo tak, ntah bila aku dpt peluang present kt conference.

Ann April 22, 2010 at 11:10 AM  

@~HaNna~

jom dtg conference,hehe..untung2 dpt makan best kan.

of coz aku kene tnya pakar kt umh tuh, eh ko pun pakar kan..takmo bg tips kt aku?

Fara FarSha April 22, 2010 at 2:04 PM  

seganla ann nak bg tips, I ni dahla jenis menghafal..bile present jd blank..haha..kan hanna kan..yg penting faham fakta yg nak disampaikan, pastu goreng mcm mane pun ayat, jnji sodap..:)

Ann April 22, 2010 at 4:39 PM  

@Fara FarSha

u yg byk cakap tak berhenti2 pun leh blank...huhu wokeh thanks for that tips, its good enough...

RY April 22, 2010 at 11:34 PM  

fuh hebat dak nih!

Ann April 23, 2010 at 12:08 AM  

@razor

aku msih merangkak2 lg... huhu, perjalanan masih jauh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP