Handphone Pertama

29 April 2010

Dalam coursemate aku, aku ialah orang kedua terakhir pakai handphone. Tak silap aku, tahun kedua semester kedua. Sebenarnya, aku tak pernah terfikir hendak beli. Maybe sebab tak penah pakai, jadi aku rasa aku boleh hidup tanpa handphone dan tak merasakan handphone itu satu keperluan.

Ketika cuti sebelum semester kedua,adik aku Mizi tanya, bila aku nak pakai handphone. Aku pun jawab aku mana ada duit. Dia pun offer duit biasiswa dia. Duit tu sepatutnya dia guna untuk bayar yuran SPM. Dia suruh aku guna duit tu dulu, nanti bila aku dah terima duit JPA, baru aku bayar.

Dia nak offer RM 300 tapi aku mintak RM 200. Aku tak suka pinjam banyak-banyak nanti berat nak bayar. Lebih-lebih tu aku topup lah guna duit sendiri. Aku mula-mula ingatkan dia main-main jer, mana taknya dia selalu mintak 20 sen dengan aku. Aku tak pernah bagi. Kejam tak?

Akhirnya aku ada jugak handphone. Masa mula-mula pakai handphone, adik aku ni selalu jer call aku masa aku kat UTM, sehinggakan bil melambung. Bila mak aku dah bising, dah jarang lah.

Kemudian selepas beberapa tahun, adik-adik aku pakai handphone semakin canggih. Kurang-kurang mesti ada function kamera. Cuma aku jer pakai handphone tak canggih. Masa ini lah.

Adik aku tu cakap, kalo baling handphone aku tu ke dinding confirm tak pecah. Perli handphone aku.

Aku jawab, aku beli handphone tu guna duit ko tu.

"O ye ke? Aku lupa dah. Baik jugak aku rupanya...". Statement tak boleh blah.

Kalo sekarang ada orang tanya aku boleh hidup tanpa handphone ke tak, aku akan jawab, terasa seperti ada sesuatu yang hilang. Yer lah, dalm handphone tu mewakili mak ayah aku, adik-adik aku dan kawan-kawan aku.

17 soseh-soseh:

hans April 29, 2010 at 1:59 AM  

hahahaha
handphone aku pun jenis2 tu la juga

hanie April 29, 2010 at 8:36 AM  

henpon skrg bkn lg brg bermegah2..dh jd satu keperluan.

bg aku..asal boleh call, ckp jelas sore, sms..sudahhh... :P

henpon 1st dulu 3310..hehe

Wanie-san April 29, 2010 at 11:24 AM  

dlu masa xpakai hp lansung tak kisah.
siap perli lg org2 yg pakai hp..
bile dah pakai..kalau xbwk hp tak sah sbb mak ayah selalu kol..:)

Ann April 29, 2010 at 11:56 AM  

@hans

zaman2 dulu ramai pakai cmni...skg dh jrg jmpe..

Ann April 29, 2010 at 11:58 AM  

@h a n i e

betul tu, function2 len dlm hp ni pon jrg guna...

Ann April 29, 2010 at 11:59 AM  

@Wanie-san

tu ar siap rasa mbazir je pakai hp ni, nk kene slalu topup bila lihat kengkawan...

~miSz HaNna~ April 29, 2010 at 2:26 PM  

hp ko tuh 3315 kan?..aku nye lagi lame..3310..hahaha...aku rase time tuh,. hp aku la yng paling canggih...siap gantung kat leher lagi tunjuk kt orang...apa punya turrr...

ann April 29, 2010 at 2:36 PM  

aah 3315...tu ar masa matrix, ramai pakai 3310...tu pun aku rasa canggih..

Frodo Baggins April 29, 2010 at 3:52 PM  

hanphone aku, baling org boleh koma! hahahha .. ingat dulu2 abah aku pakai amende tu .. atur? wakakkakaka ... siot berat.

Ann April 29, 2010 at 4:05 PM  

hp besar gedabak tu eh....haha bkn leh wat org koma jer, nk latih angkat berat pun ok..

kelly April 29, 2010 at 8:47 PM  

tu model paling femes..

Ann April 29, 2010 at 9:27 PM  

yup masa tu...

ASaDa RyutaRo April 30, 2010 at 10:22 AM  

selama aku guna hp.. x pernah lg beli nokia.

mula2 mmg teringin nk beli nokia. tp bila sampai kat kedai mesti niat akan bertukar bila nengok hp lain dgn function advance harga rendah. haha..

stakat ni guna motorola ngn samsung je.. uhh~

Ann April 30, 2010 at 10:53 AM  

nokia memang mahal n harga pun lambat jatuh bbding nk hp len...

hp aku skng ni pun motorola ngn function yg kira ok lah, tunggu harga jatuh spruh harga br beli.. ;)

nananadya May 1, 2010 at 4:00 PM  

betol2...klu hp xde mst rse kehilgn.....wlpn hp 2 bkn salu berbunyi....-_-"
klu sudi,follow la sy ye...
nananadya.blogspot.com

Ann May 1, 2010 at 8:31 PM  

rasa mcm de peneman kot kan..hehe
ok insyaallah nana ;)

nananadya May 1, 2010 at 8:56 PM  

lbh kurng cm peneman gak le.....huhuhu -_-"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP