Phd

03 January 2010


Walaupun aku belum amik Phd tapi terasa macam amik Phd jer. Mana tak nyer, aku keje dengan lecturer aku yang tengah amik Phd, so aku kena perah idea2 baru...dengan banyak baca research2 orang lain..kot2 dari situ aku dapat idea. Then aku implement dengan buat programming sendiri. Bukan senang nak cari idea. Master aku... pun supervisor aku yg bagi cadangan... Sekarang, aku lak yang bagi cadangan kat lecturer aku....

Susah nyer Phd ni.... Banyak sangat halangan.

Tapi aku terasa berguna jugak pengalaman ni, boleh digunakan satu hari nanti kot aku amik Phd.

Minggu lepas, ade lecturer situ tanya aku (Kak Mimi...dia pun student Phd), berani nyer aku buat 2 research..iaitu master aku sendiri dengan Phd orang lain. Aku jawab, " Saya suka walaupun susah sebab banyak ilmu yang saya dapat".

Suka..suka jugak...tapi master aku dah lame tak bergerak ni...jumpe supervisor pun dh berminggu2.... aku tak jumpa. Aku rase sah nanti aku kena lecture...

Sempat ker aku siapkan tesis hujung tahun ni....wahuallam. Jika dulu, aku akan siapkan PSM aku dengan berjaga sampai pagi. Memang tak tido malam. Kalo aku buat master pun camni, maybe siap agaknyer...

P/s: due date full paper...1 Jan 2009, tapi semalam aku baru start tulis...sebab baru dapat result setelah berhempas pulas berbulan2.. slumber jer. Actually ni baru sikit...



0 soseh-soseh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP