Berubah

03 December 2009


Sekarang aku dah makin malas membaca novel. Jika dulu-dulu, satu novel aku boleh habiskan dalam satu hari jer, sekarang dah berape buah novel aku tak habis khatam. Ntah la, aku pun tak tahu kenapa, maybe kah sebab semakin berumur, minat semakin berubah.

Aku pun dah lame tak amik tahu pasal politik. Jika dulu, aku sangat rajin baca Harakah dan blog2 politik, aku google jer jika ada benda yang buat aku was-was dan tak paham. Bukan la setakat hanya membaca jer. Tapi sekarang, aku hanya baca blog CinaIslam, tapi tu pun kadang2 jer. Maybe kepala aku dah sarat. Sebab tu entry2 kat blog aku sekarang dah ringan2 dan dah lame takde unsur2 politik.

Dulu aku suka sangat menonton anime Jepun dan baca komik2. Sekarang aku dah lame tak tengok Detective Conan dengan Bleach. Dah tak excited macam dulu lagi. Mybe makin berumur kot.

Tengok tv pun dah tak macam dulu, kalo boleh setiap cerita kat TV tu akan layan. Sekarang dah malas. Faktor umur jugak kot.

Manusia memang macam ni agaknye. Faktor mase dan faktor persekitaran boleh membuatkan kita berubah. Macam aku, maybe faktor sibuk dengan kerja dan belajar buatkan aku berubah ataupun aku makin matang (tapi matang ke aku?).

P/s: Hobi aku sekarang blogging, seronok jugak menulis ni...before ni asyik membaca jer. So bertukar!


2 soseh-soseh:

Firol December 3, 2009 at 8:48 PM  

perubahan...peralihan ke lebih mendewasakan..


cakap orang..aku layan lagi naruto adusssss

Ann December 4, 2009 at 11:56 AM  

ish2 cikgu pun lyn kartun...ank mrid apetah lg ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP