Trauma Balik kampung

24 November 2009


Petang khamis ni aku balik kampung kat Kuantan. Rase tak sabar pun ade, rase malas pun ade. Tak sabar, sebab dah kira2 2 bulan aku tak balik kg. Rindu lak kat mereka semua.

Rase malas pun ade sebab aku kene get ready untuk diterjah oleh famili aku esp mak aku dgn adik2 aku tu.

"Dah ade ke belum?"
"Bila nak jumpe ni?"
"Bila la mak nk tengok boyfriend Ana?"
"Bila kitaorang nak merasa ade abang ipar ni?"
"Mak bila umur cam Ana ni, dh ade anak 2-3."

Macam2 lagi la..aku tak ingat lah.

Aduiii mak aku dengan adik2 aku ni. Diorang semua memang sekepala tol la. Mak aku mmg jenis openminded ckit. Berbeza dgn ayah aku, yg agak konservatif. Dia tak suka anak2 dia couple.

Bila ayah aku dgr aku asyik diaju soklan2 tu, dia jawab " Ada la tu nanti, sabar la". Bagus jugak ayah aku ni..tak yah susah aku nak jawab.

Kalo dalm duduk dlm keta dgn mak ayah aku, aku tpaksa tadah telinga dgr topik ni spjang dudk dlm keta.

Bila balik kg, ni la trauma yg aku terpaksa hadapi. Lagipun aku baru jer 25.

Sepupu aku ade tanya, kalo adik kawen dulu, aku bagi tak? Ak jawab, aku tak kesah. Kalo dah jodoh, apa hak kita nak halang. Zaman sekarang mane ade lagi istilah 'langkah bendul' dah...

P/s: Rase malas gak sebab banyak kerja lum siap. Satu lagi trauma, ayah aku asyik tanya, "Bila nak habis master?". Aduii...tak tau nk jawab. Ni lah dilema jadi anak sulung...



5 soseh-soseh:

Firol November 24, 2009 at 12:54 PM  

soalan cepumas yang kadang2 malas nak jawab

Ann November 24, 2009 at 1:17 PM  

firol penah alami ker? hehe...

Anonymous November 25, 2009 at 12:42 AM  

ayah aku pernah cakap kat aku.

"Nor, kalau ada jodoh ke apa ke, papa ni tak.."

aku cepat2 potong,

"kalau papa nak cucu, suh romi kawen dulu"

adik aku baru umur 13 tahun. hehe.

~miSz HaNna~ November 25, 2009 at 9:20 AM  

same gak ngn aku beb..haha...mak tanye bile nk kawen, abah tanye bila nk abes...haha...setaraf kite ek....

aku lg dilema yg tersangat ni sb lg sebulan jek aku dhnk melepasi suku abad...Tension!!!....

bile nk ade keje nih?...umah besar?...kete besar...sume besar la...hahaha...

Ann November 25, 2009 at 10:12 AM  

ilovespeed: mantap ayah ang, terus sebut psl cucu...hehe

hanna: keadaan kta serupa, dh nk msuk abad ke-2..kita msih sendiri..huhu..mybe hikmahnyer nk kita kejar cita2 kita dulu kot..bkn cinta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP