Shopaholic ker? Tak kot

25 November 2009


Bulan ni keje aku shopping jer...pantang singgah shopping complex, ade jer barang aku beli. Aku ni memang suka shopping..dah habit aku sejak dulu lagi. Lebih2 lagi sejak bila ade income ni, bertambah2 lah kegilaan aku ni dalm bab ber'shopping' ni..

Bulan ni aku dah shopping:

  • 2 kasut (kasut aku..semua dh rosak)
  • 7 baju (pagi tadi aku baru menambah 3 baju lg...sbb ade JCard Day)
  • 1 handbag (aku tak berape suka pakai handbag...beli jer kot nk guna)
  • 3 gelang kristal (takde lagi gelang...semuanye gara2 kawan2 aku)
  • 1 tudung
  • 2 seluar = 1 jeans dan 1 suar slack (dah lame tak beli seluar)
Aku rase ok kot..harga barang2 tu taklah mahal sangat.

Balik kampung ni, aku nak cari kebaya labuh...sebab ade kenduri kawen bulan 12 ni. Sama ade kat Temerloh or yg dekat ni jer...Kota Tinggi. Dua2 serentak. Aku takde lagi kebaya, hope jumpe la yg berkenan...

Kawan aku ajak lagi singgah Jusco after balik keje...kot ade terlepas pandang. Kawan2 aku lagi banyak habiskan duit dari aku tadi...

Sebenarnye aku pantang nampak 'Sale' dan baju.

Aku rase aku bukan 'shopaholic'. Masih ade balance dlm akaun aku, masih cukup tangan utk bawak barang2 shopping, tak kira sedih or happy, aku shopping jer, dan kalo takde duit, aku akan duduk diam2 dalam rumah (ni cara aku nak elak mbeli...sebab kalo tak, aku sanggup pinjam duit dari kawan2 kalo ade yg berkenan...dan aku tak suka mbeli bila takde duit, tak seronok).



P/s: Dulu bila cuti semester, mak aku penah tak bagi aku keluar shopping..bimbang aku habiskan duit kt shopping jer, aku kan student lagi..kalo mak aku tau ni, mesti dia geleng2 kepala..







0 soseh-soseh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP