Dh kawen, masih nak bkawan?

16 April 2009

http://www.cartoonstock.com/newscartoons/cartoonists/mfl/lowres/mfln389l.jpg

Knape erk laki yang dah berkahwen masih nak berkawan dengan perempuan lain? Perkara ni dh bberapa kali terjadi di kalangan kawan aku, termasuk aku jugak.

Kes kawan pertama:
Kawan aku ni kenal ngn sorang laki ni kat JJ (Jaya Jusco)...mulai hari tu, laki tu slalu hadiahkan sekuntum bunga mawar setiap kali jumpa...sweet jer bila aku dengar dia cerita. Kemudian, bberpa minggu kemudian...kawan aku ni mengadu yg isteri laki tu call kawan aku ni..bgtau laki tu cedera kena belasah dan terlantar kt hospital time tu..sebab 'pregnantkan' adik orang..erm apa lg abang pompuan tu bawak lah kwn2 dia. Lagi isteri laki tu bgtau, dia pelik nape suami dia tak wat ape2 kt kawan aku ni... mybe dia tol2 sayangkan kawan aku ni.

(For me, aku pelik nape laki tu mesti cari pompuan lain...aku rasa isteri dia baik jer, dari cara dia bcakap ngn kawan aku tu, x lah main terjah jer..maki hamun...)

Kes kawan kedua:
Kawan aku yg sorang ni lak dah tau laki ni dh berkawen cuma dia anggap sebagai abang jer(sbb ada bau2 bacang) Tapi cara laki tu agak pelik lah. Penah datang tmpt kawan aku ni blaja, dan ajak kuar..nk pegang tgn lah..then dia bgtau dia tak brape ngam ngn isteri dia ni dan mcm2 dia kutuk isteri dia, tp menurut saudara kwn aku ni, laki tu layan isteri dia romantic sgt, smpaikan isteri dia nk kuar, tlg bukakan pintu..(nk cerita ni pjg..mmg tak larat nk tulis). bila ayah kawan aku ni dapat tau cara laki tu bkwan ngn anak dia, apa lg..kena sound la..jgn dtg umah tu lg.

(For me lak, kenape laki tu mesti burukkan isteri dia kt belakang walhal bukan main dia romantic ngn isteri dia..kalo dh layn mcm tu, tandanya sayang lah kan..confius tol lah)

Kes aku lak:
Taklah seteruk kes kawan2 aku diatas ni..cuma kenal ngn suami org. kononnya nk berkwan jer dan nak jumpe lah..aku cakp boleh, tp kena bawak isteri dia sekali. Huhh terus diam..
(Erm betul ker ikhlas nk berkwan?...)

2 soseh-soseh:

Sayanik April 18, 2009 at 6:55 PM  

heheh..harap2 janganlah saya termasuk dalam golongan lelaki tersebut... (^_^)Y

Ann April 19, 2009 at 11:52 PM  

sayanik : simpang malaikat 44 tmsuk dlm glgn laki tu.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP