Anwar - 100 tokoh paling berpengaruh

17 April 2009


Sape sangka, Anwar Ibrahim dipilih antara 100 tokoh pling pengaruh kat dunia bg tahun 2009 oleh Majalah Time. Salute lah...Nama2 yg turut tersenarai dlm kategori yg sama (pemimpin dan revolusioner) dengn Anwar ialah Barack Obama, Dalai Lama, Jacob Zuma, dan ramai lagi.. Dan dia juga merupakan satu2 anak watan Malaysia yg tersenarai.

Selain undian secara online, kriteria lain yang turut dipertimbangkan termasuklah hit di enjin carian Google dan di laman web perkongsian video Youtube.com, selain masukan dalam ensiklopedia Wikipedia.

Yup bagi aku, pengaruh dia memang kuat...dari mulut2 aku dengar, kalo ceramah dia...memang sesak jalan..beribu2 org datang dengar ceramah dia (termasuk ayah aku lah).Bg aku dia seorang pemimpin yg bijak, pandai berhujah, dan hujahnya memang bdasarkan fact (tengok debat dia ngan shabery). Tak heran.. dia memang layak.


P/s: Aku pon tak sangka Robert Downey Jr. pun tersenarai dlm list ni. Aku ni peminat dia..dn x igt cmane aku leh tsuka kt dia.

4 soseh-soseh:

Amilrash April 17, 2009 at 2:39 PM  

yeah yeah hahaha:) dsai memang berpengaruh:)

Sayanik April 18, 2009 at 6:50 PM  

Anwar..sape tak kenal... tak dinafikan puak sebelah sana ada yang kagum ngan anwar..

Ann April 19, 2009 at 11:57 PM  

amilrash : yer mmg x dinafikan lg..

sayanik: bkn jer dlm puak sane tu, aura dia pon smp ke luar malaysia...

Shuk June 7, 2010 at 5:37 PM  

hebat..anwar memang dah lama berpengaruh dan terkenal dari dulu. tapi kadang2 letih bila tgk politik dlm malaysia nih..tak hbis2 sampai sekarang~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP