Lari kerja?

11 December 2012

Semalam masa makan dengan En Sharul, dia bagitahu aku dengan member aku, yang Project manager (PM) risau kalo-kalo kami ni berhenti kerja. Terharu la kan sebab tak sangka penting kot kami ni pada bos kan.

Sebelum memang pernah pikir nak berhenti kerja. Tapi sebab PM baik sangat dengan kami ni. Selalu belanja makan. Kami tak sampai hati kot. Nanti kalo berhenti kerja, sape nak tolong bos aku ni. Itu la orang perempuan, cepat sangat kesian.

Aku pernah bagitahu laptop lama aku slow, dia suruh company upgrade RAM aku. Dia push staff suruh belikan cepat-cepat. Padahal aku mengadu jer kot, bukan mintak pun. Tak sangka kot dapat RAM.

Kami mintak Mac book, padahal sebenarnya bergurau jer. Tak sangka PM tu take seriously apa yang kami cakap.

So macam mana la nak berhenti. Lagipun aku minat programming. Ayah aku dah bising bila nak mintak kerja lecturer.

Minggu lepas, bila big bos cakap Mac book tu bonus kami ni. Terus kecewa.

Esoknya, PM berborak dengan kami ni then tanya,

"Kenapa tak cakap dengan En Razman nk bonus? Saya tengok Ann terus terkedu". Dia gelak.

"Kami takut.".

"Kelmarin bukan main cakap dengan saya, nak bonus..nak beli itu, nak beli ini la. Lagipun mac book tu memang company patut provide pun.". Lega kot bila PM cakap macam tu, sebab macam memahami je. Macam ada harapan nak dapat bonus. Mudah-mudahan.

Bukan apa, tahun lepas, big bos pernah janji nak bagi bonus 3 bulan. Tu yang mengharap. Sekaliiii hampeh. Big bos aku ni pandai berjanji jer, tapi nak tunaikan??

Tapi kalo PM mintak dengan big bos bagi kat kami ni, ada harapan kot. Sebab banyak projek besar, disebabkan oleh PM aku ni. Dia yang usaha. Jadi big bos kena la dengar permintaan PM kot.

Harap dapat la. Amin.




0 soseh-soseh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP