Terzapppppp

13 June 2011


Dah blogwalking tertimbul lak idea nak tulis blog. Ter'rewind zaman dulu-dulu.

Masa kat rumah kawan aku, aku tolong lah kat dapur..potong sayur. Aku potong atas dagang (papan macam dalam gambar atas tu). Sekali emak kawan aku tegur, potong atas tangan jer (tak yah guna dagang lah). Sekali terasa beb dah kena tegur macam tu (macam tak biasa duduk dapur lak kan).

Bila kat rumah aku, aku tolong emak aku masak..ptong apa2 yang patut. Aku cakap kat emak aku..aku nak potong atas tangan.

Emak aku cakap, tak yah lah..bahaya. Tapi emak aku potong atas tangan jer..tak guna dagang pun.

Aku nak jugak belajar....takut kena tegur nanti bila pergi rumah orang lain nanti.

Cuba-cuba......sekali 'terzappp' jari tangan aku...tapi aku tetap nak cuba lagi. Emak aku dah berkeras larang aku... memang risau betul lah.

Biasa aku ni degil...tak nak dengar cakap orang tua. Kali kedua...'terzappp' lagi jari aku. Emak aku dah marah-marah aku masa ni. Ok aku dah berhenti.

Tapiii.........aku tak paham kenapa adik lelaki aku yang sangat jarang duduk dapur...lepas tengok aku ptong sampai berdarah jari aku, dia cuba buat.......ok jer...macam orang dah mahir.

Tak puas betul hati aku. Huhh tangan aku memang keras...

1 soseh-soseh:

Aujinz June 13, 2011 at 11:28 PM  

owh.. bukan tangan hang lembut sangat ker.. koh koh koh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP