Mat Salleh Cakap Gomo Kelate Gomo

17 November 2010

Masa final Kelantan vs Negeri Sembilan, aku baru jer sampai ke KL. Lebih kurang waktu maghrib. Sini sana aku nampak merah je. Kagum pulak aku dengan semangat diorang ni. Sayang betul kat negeri asal mereka ni.


Aku tengok video ni tadi. Serius sangat comel bila Mat Salleh ni cakap "Gomo Kelate Gomo". Menjadi pulak bunyi kelantannya hahaha.  Sangat comel ok. Aku tertanya jugak, macam mana mat salleh ni boleh ada kat sini dan kenapa pilih kelantan? Ermmmmmmmmm............

Layan video ni.....zasssssssss.



5 soseh-soseh:

NICK IRFAN November 17, 2010 at 4:57 AM  

mungkin awek dia org kelantan kot? hehe

Aujinz November 18, 2010 at 10:54 AM  

hahahha..

kat tempat aku ade sorang Pak Arab ngan minah Jepun nie leh cakap Melayu slang kelate..

huhuhu..makan budu plak tue..:))

daisy November 18, 2010 at 3:14 PM  

sweet...
member aku muka omputih tapi tak reti cakap omputih.dok kecek kelate je hari-hari(bapak dia mat saleh tp dah bermastautin lama kat malaysia)

Ann November 18, 2010 at 4:00 PM  

@nick
xnmpak lah awek nye..hehe

@aujinz
mak aiii.....kagum aku....nk jer aku tgk diorg ckp n mkn budu tu...haha

@daisy
comel jer kn tgk bgsa lain ckp loghat kita kan...ak pun pnh borak ngn org cina yg pndai ckp loghat kelantan dan utara...

Sir Marcello November 18, 2010 at 11:05 PM  

yang tak boleh blah tue....

"you can stak?" miyahaha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP