Bila ex-schoolmate tanya khabar

02 August 2010

Bila mak aku or adik-adik aku beritahu kat aku, ada orang kirim salam. Hati aku dah berbunga-bunga kot lah ada peminat kirim salam. Aku tanya siapa. Kawan aku masa tadika. Oh. Sedikit hampa. Perempuan.

Tapi aku tak ingat la kawan tadika aku tu. Mak aku ingat kawan aku masa tadika. Aku kena bebel dengan adik-adik, 'Macam mana lah boleh lupa ni?". Jenuh diorang explain rupa orang kirim salam kat aku tu. Tapi aku still tak dapat gambaran.

Aku cuma mampu jawab, "Waalaikumussalam". Logik lah aku tak ingat sebab dah lama sangat.

Tapi bila ada kawan sekolah menengah aku dulu hantar mesej kat Facebook tanya khabar aku.


Salam ana...

Ko kat mn skrg? Ingat aku lg x?
Nak jawab apa. Takkan aku nak jawab "Sori aku tak ingat. Sape ni ek?". Kot terasa hati kawan tu. Tengok gambar pun tak cam lah.

Dilema lah.

ps: Terharu bila ada orang ingat tapi bila aku yang tak ingat, aku rasa diri aku ni sedikit zalim. 


10 soseh-soseh:

MR.Z August 3, 2010 at 12:07 AM  

biasala la tu, kalau dah lama sgt, susah gak nak ingat balik..hehe

Mohd Naim August 3, 2010 at 7:53 AM  

biasa la tu,

aku selalu terserempak dgn org, dia senyum aku senyum..then siap tegur dgn nama lagi..tapi aku haram xingat rupa dia...mmg hampeh tul..pastu buat2 kenal tanya itu ini...last sekali baru tanya "eh kita kenal kat mana eh? satu sekolah/universiti/kelab/tadika ke?" hahahaha!! sengal x?

Unknown August 3, 2010 at 11:49 AM  

Hehehe...yup..ia sesuatu yg biasa... tapi bukankah setiap org adalah sahabat dan saudara kita =)
Latest post:Cerita Pangkor bahagian 1

HEMY August 3, 2010 at 1:18 PM  

tanya je...lumrah la lupe..apa susah

Fara FarSha August 3, 2010 at 1:30 PM  

wahh, ann dulu the femes girl in de skul la mcm tu, sume org ingt..zalim banyak tu ann..:)

AngahSayang2314 August 3, 2010 at 3:34 PM  

ann betul tue kekadang deria kita bukan ingat kisah yg lampau teramat macam angah gak la.... hehehe

jejaka anggun August 3, 2010 at 8:24 PM  

terus terang jer lah. JA selamba jer tanya, awak nih siapa ek? bila ada bebudak sekolah dulu yg tegur dlm FB.

peliknya masa sekolah dulu xder pun bertegur sapa.

Soldadu merah August 3, 2010 at 9:06 PM  

aku baru jer habis belajar...tapi half dari budak lelaki..diulangi half dari budak lelaki aku dah lupa nama! kalau aku tak bercampur gaul...takpe lah juga...nie class rep lagi...hahaha

lagi satu..aku suka tangkap pic orang..tp bila pic beramai2 satu kelas...aku suka men hilang2...haish takda kenangan lgsg...

Wanie-san August 3, 2010 at 9:44 PM  

hahaha jgn jujur sgt..sian dia..buat2 ramah jela...hihi

Unknown August 4, 2010 at 12:56 PM  

erm biassa la..
aku pown macam tu jugak..
ada yg post kt wall fb...
tpi xkenal sape..kena la godek2 gmbr dulu...fikir lama2 2 hari 4 malam bru la ingt sape..tu yg aku ingt..yg x ingt nk bt cmne...
xkan nak kena ingt sampai pecah kepala...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP