Alasan Hakim

12 August 2010

Bung Mokhtar terlepas dari dikenakan hukuman penjara bagi kesalahan berpoligami tanpa kebenaran. . Tapi, ahli politik dari Sabah itu dikenakan hukuman denda maksimum RM1,000 atau penjara enam bulan jika gagal membayar denda.

Dia kena penjara ke tak ke, tu keputusan hakim. Tapi alasan hakim tu kenapa dia dilepaskan.

Katanya, mahkamah berpendapat adalah lebih baik diambil perkara mendatangkan kemudaratan lebih kecil jika ada dua keadaan yang mendatangkan mudarat.

Sekiranya perayu dipenjarakan, ia akan menimbulkan kemudaratan kepada isterinya, anaknya dan kerjayanya, katanya.

Lepas ni boleh lah guna alasan ni bagi sesiapa yang berpoligami tanpa kebenaran tu. Kesalahan lain? Boleh?


Dah jodoh diorang, doakan aje kebahagiaan mereka dan keluarga mereka.

6 soseh-soseh:

HEMY August 12, 2010 at 10:58 AM  

kalau kena penjara mmg aku rasa jahil sangat la

orang lain buat video 3GP, kena tangkap khalwat sume tu tak masuk jail pn

yang halal, cuma tak ikut prosedur, kena penjara..jahil amat

Ann August 12, 2010 at 11:03 AM  

@hemy
aku rasa hakim tu patut guna alasan ni...hehe

citahrudin August 12, 2010 at 12:17 PM  

mmg dah buleh agak dah jalancerita dia mcm gitu

AngahSayang2314 August 12, 2010 at 2:36 PM  

salam ramadhan

kalau dah tertulis itu jodohnya kita tak bole marah

Sir Marcello August 12, 2010 at 4:56 PM  

syukur dia terlepas...huhuhu

jejaka anggun August 12, 2010 at 9:27 PM  

ahaks!!! x tau nak ckp apa.... malaysia kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP