Siapa Mr Paul the Octopus?

07 July 2010

Sebelum ini aku baca blog aku kawan aku Iza, ada sebut pasal Mr Paul the Octopus buat ramalan untuk game sebelum ini. Tapi aku tak endah sangat siapa dia ni.

Then tadi aku baca komen kawan aku Iza yang Mr Paul the Octopus buat ramalan lagi tentang game Sepanyol vs Jerman. Aku pun terfikir siapa dia ni. Agak kurang puas hati. Then google.

Jadi ni fakta bagi siapa-siapa yang belum kenal siapa Mr Paul the Octopus.

Paul is an octopus born in England but he is currently residing at Sea Life Aquarium in Oberhausen, Germany. The people over at Sea Life Aquarium somehow came up with the idea of letting this octopus predict all of Germany’s matches in the 2010 World Cup. After having predicted the correct outcome in all of Germany’s five games in the World Cup so far he has become a world wide celebrity which gets a LOT of media attention.

Ramalan Mr Paul the Octopus terhadap game Argentina vs Jerman sebelum ini.

Nak lihat apa ramalan Mr Paul the Octopus terhadap game pagi esok iaitu Sepanyol vs Jerman? Klik sini.

Macam-macam lah dalam piala dunia ni. Sotong pun tahu pasal bola.

Tapi benda ni,setakat suka-suka jer boleh lah, jangan percaya sudah. Boleh jatuh syirik nanti.

Dah nak habis worldcup, baru tahu siapa dia ni. Hakhak.

ps: Yess salah satu pasukan pilihan aku selepas Argentina berjaya ke final. Semalam Netherland (3) vs Uruguay (2). Memang best sangat game semalam. Gol semuanya cantik. Tak salah semuanya gol dari jarak jauh.


Sumber


10 soseh-soseh:

Mr. Asada July 7, 2010 at 11:47 AM  

hahaha.. macam2 kan.. pemain german ngn spain lom turun padang pun lagi.. huhu..

[noriza] July 7, 2010 at 11:47 AM  

hehehe betul la an ..takleh caye sangat pun..octopus ni pun ciptaan Allah SWT..semua datang dariNya ^_^ thank mention nama saye yeee

[noriza] July 7, 2010 at 11:49 AM  

untuk euro 2008 paul buat silap untuk match antara spain n germany...
masa tu die predict spain menang, tapi germany menang 1-0.. many hope that paul wrong again this time

aku anggap paul ni lapa mase tu..tu yg die makan je mane2 malas pk hehee

Unknown July 7, 2010 at 12:35 PM  

eh! pandai jgk sotong ni ramal... wah!

Anonymous July 7, 2010 at 2:06 PM  

ting tong..
goal first and second sangat menarik...
malah dikatakan jaringan pertama belanda adalah terbaik untuk wc kali nie

but..
seperti diduga diego forlan mana pernah mengalah
aksi yang sama diperlihatkan..sangat cun!!


[noriza]
yup..paul pernah tersilap...

Ann July 7, 2010 at 4:25 PM  

@asada
mcm2...tu yg meriahnyer worldcup ni..hehe

@iza
no hal iza..idea nk tulis ni pun, aku dpt dari ko..
o yer ke? si paul ni dh lame wujud rupenya...bguslah de slh..kalo x, silp haribulan entah brpe ramai yg pcya kt paul ni...

@nick
aih pelik kn..cmne dia leh ramal? kene wat kajian ni..bedah otak dia kot

@sir
tu la kagum jap tgk gol tu...mmg best ar, sama2 salng serang myerang...game cmni aku suka
ak tak kenal sgt pemain uruguay tp dgrnyer forlan tu gay? betul ke?

Unknown July 7, 2010 at 6:02 PM  

tu la pasal ape2pun kita tgk btol x dia ramal spain menang? hehe

mr kay July 7, 2010 at 11:29 PM  

aku tetap sokong jerman.

Unknown July 8, 2010 at 1:18 AM  

klu sotong ni ramal silap! siap! nk suh dorg masak dia babeque! hahaha

Ann July 8, 2010 at 5:04 PM  

@nick

erm dah jd betulll....nick tlg hbiskan sotong tu ek bg akak eh....mencik kt en sotong ni sejak predict argtina klh..hehe

@mr kay
o yeah mesti setia...mcm ak kt argentina..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP