Sepanyol Boikot Israel

06 July 2010

Berikutan tindakan pasukan komando Angkatan Laut Israel melakukan serangan terhadap armada kebebasan, kedai mainan di Sepanyol telah mengambil langkah-langkah untuk memboikot produk mainan dari Israel. Diorang buat tindakan boikot ni secara indepedent dan bukan atas desakan kumpulan pro-Palestina. Baguslah ada kesedaran sosial jugak mereka ni, bukan fikir nak untung jer kan.

Rummikub, sebuah permainan gabungan dari permainan remi, catur, mahjong dan domino yang asli dari Israel dan cukup terkenal di negara-negara barat, telah menjadi korban terbaru dari tren untuk memboikot barang dan produk Israel di seluruh dunia.

Orang yang waras je yang akan membangkang apa sahaja tindakan kejam dari Israel ni. Amat lah patut diteruskan tindakan kedai mainan tu.

Sepanyol vs Jerman 8 Julai pukul 2.30am. Ni yang nak membuatkan aku sokong Sepanyol ni nanti.

Sumber

5 soseh-soseh:

Sir Marcello July 6, 2010 at 7:15 PM  

"dunia pernah dikejutkan dengan seorang yang bertubuh kecil memimpin bangsa aryan melakukan holocaust"

so leh tak guna alasan ini untuk wa menyokong germany? yohohoho~

NICK IRFAN July 6, 2010 at 11:51 PM  

wah! spain boikot israel! tahniah! malaysia bila agaknyer... hehe

[noriza] July 7, 2010 at 10:51 AM  

ann the octopus predicted that spain will win..

daisy July 7, 2010 at 11:02 AM  

padan muka!!

Ann July 7, 2010 at 7:54 PM  

@marcello
bgus betul alasan...tp aku penh baca yg holocoust tu hnye propaganda yahudi tuk ketagih smpati dunia..

@nick
erm tu psendirian punyer boikot...bukan negara dia nick..
kita boikoi scr psdirian gak ar kalo msia xboikot

@iza
kita tgk prediction ni jd ke x

@daisy
patut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP