Hadapi hari dengan Penuh Semangat

21 May 2010

Aku paling suka hari jumaat sebab esoknya cuti. Tak sabar-sabar menunggu hari cuti. Dan aku paling tak suka hari Ahad sebab esoknya kena keja. Aih apa la nak jadi ni. Malas je. Baik kawen je lah.

Ada sorang tokoh perniagaan dijemput dalam Apprentice. Dah lama. Aku pun tak ingat siapa dan season mana. Tapi aku suka ar ayat-ayat oleh tokoh perniagaan tu kepada peserta-peserta Apprentice. Bila aku malas jer hadapi hari Isnin, aku akan ingat kata-kata tokoh tu.

Ayat ni bunyinyer macam ni lah lebih kurang. Sudah tentu lah ayat tokoh tu lagi sedap dari ayat aku.

"Jika kamu bersedia hadapi hari Isnin dengan penuh semangat, sebenarnya kamu bersedia hadapi hari pada sepanjang minggu". Macam ni lah lebih kurang. Kalo dah lari maksud sori yer. Aku ingat lebih kurang macam ni ar.

Jadi bila hadapi bakal hari Isnin tu, bagi kata-kata semangat pada diri sendiri yer. Kalo tak semangat, pujuk diri tuh sampai bagi semangat. Insyaallah kita akan tempuh hari seterusnya dengan bersemangat.

JOM! Hadapi hari dengan penuh semangat waja.

ps: Tapi aku tetap suka hari cuti.





8 soseh-soseh:

fightcar May 21, 2010 at 11:56 AM  

jumaat memang best! hoho~

hans May 21, 2010 at 1:17 PM  

hahaha
jumaat best

hemy May 21, 2010 at 6:59 PM  

aku time isnin la efektif..hehehehe. setelkan sume sblum tghri..then pas tghri surfingggg

Mr.Z May 22, 2010 at 12:50 AM  

hari isnin la hari tak bersemangat bagi aku.. tak tahu la knapa.. start selasa dah ok dah.. isnin baru nak warm up. hehe

Ann May 22, 2010 at 1:14 AM  

yep...waktu keje pun pendek...aku suka..hoho

Ann May 22, 2010 at 1:15 AM  

penghulu segala hari... :D

Ann May 22, 2010 at 1:16 AM  

wah bgus tuh....aku surfing dulu, br start keje..haha

Ann May 22, 2010 at 1:18 AM  

haha lama gak tu nk warm....mood cuti de lg tu...tu ar psl x bsmgt kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP