Kek Dan Roti

27 April 2010

Baru je lepas makan cheesecake. Dah lama teringin nak makan, petang tadi baru dapat singgah Giant then beli. Aku memang sangat suka makan roti dengan kek. Kiranya makanan kegemaran selepas nasi.

Maybe kegemaran aku ni dipengaruhi dari zaman aku budak-budak lagi. Masa ni, mak ayah aku suka beli roti perancis dekat kedai runcit, boleh dikatakan hampir setiap petang. Ke mana tumpah ke kuah kalo tidak ke nasi kan.

Teringat ada satu kali tu, ayah aku bawa aku ke bandar. Rasanya masa ni aku belum sekolah lagi. Tak pun maybe tadika. Bila aku lapar, ayah aku bawa aku masuk satu kedai roti kat Kuantan, kedai roti tu dekat stesen bas berhampiran sungai kuantan.

Dah amik roti yang aku suka, ayah aku bagi duit kat aku then suruh aku bayar kat kaunter. Aku teragak-agak nak pergi bayar sebab segan. Akak kaunter tu dah panggil2 aku, jangan malu2. Aku lihat cantiknyer akak ni. Sangat cantik lah dalam ingatan aku masa ni.

Aku rasa aku paham kenapa ayah aku suruh aku bayar sendiri kat kaunter.

Sedapnya cheesecake. Kalo aku letak syarat bakal suami aku mesti pandai buat kek, ok tak? Sengal ko Ann, macam lah ko tu ada peminat. Teringat ada seorang lelaki mencari calon isteri mesti pandai buat tart nenas.

6 soseh-soseh:

Frodo Baggins April 27, 2010 at 12:40 AM  

hahahhaha ..
mesti abah takut kank lentok.
keh3x ... boleh jer kot.
bnyak yg pndai buat kek
contoh atok cef wan! ngahahha


me? wa x pandai? amacam? hahahha


>>____<<

Ann April 27, 2010 at 12:57 AM  

@Frodo Baggins

maknanye ayah aku lbh sygkan famili...bangga. =)

ye ker ramai yg pndai? chef wan pun aku rela, janji ari2 makan kek n roti yg extreme sedap..hehe

pndai ke tak pandai tak kesah melainkan dah ramai sgt peminat, tak tahu nk pilih mane satu..mybe wat syarat camni kot..hehe tp rasenye tak mungkin..

Berd April 27, 2010 at 5:13 PM  

kau nak segan dengan akak cun.

apa pasal?

tak straight dah ni.

wakaka

<>_<>

aku pandai buat kek.

amacam beb?

Ann April 27, 2010 at 5:43 PM  

@Berd

segan dgn org asing, mana lah tau org tu nak culik ke ape ke kn..naya nnti

kalo pandai, ada chance la...haha

~miSz HaNna~ April 28, 2010 at 12:27 PM  

ann blaja la wat kek n roti + tart gulung...mane tau rezeki ann...

takkan nk bli jek...try la wat..mane tau ann buat lg sedap dr kt kedai...bleh i rase..hehe..

Ann April 28, 2010 at 2:46 PM  

@~HaNna~

huhu kene teliti bahan2 kalo nk wat cake ni, bkn senang...lgpun mane de peralatan nk blaja, bz lg...

bila dh kawen br blaja kot..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP